OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bygga en tryggare framtid för barn, unga och vuxna? Familjehemsbanken letar nu efter en driven och engagerad vikarierande Familjehemsansvarig som tillsammans med vår Kundansvarig skapar landets bästa Familjehemsbank för våra kunder och familjer. Du blir en del av en koncern med bred och lång erfarenhet av vård- och omsorg, och ett team med stort engagemang. Detta är en unik möjlighet för dig att växa tillsammans med oss för dig som visar framfötterna.
Om Familjehemsbanken och rollen
Familjehemsbanken grundades 2009 och är idag en del av SSIL – För vård och omsorg. Idag samarbetar vi med majoriteten av Sveriges kommuner och konsulentstödda familjehemsverksamheter och representerar 100-tals lediga uppdragstagare inom Familjehemsvård såsom familjehem, jourhem och kontaktfamiljer till de barn som behöver de allra mest. Som Familjehemsansvarig är du bland annat:
Ansiktet utåt och kontaktperson för våra familjer som är eller vill bli familjehem.
Ansvarig för processen för att attrahera, granska, behålla och uppdatera kvalificerade familjehem som uppdragstagare i banken. Granskar löpande nya ansökningar från uppdragstagare som vill bli familjehem, ber om eventuella kompletteringar och publicerar och administrerar deras konton.
Följer upp förfrågningar från kommuner och familjehemsverksamheter för att säkerställa att de får maximal nytta av sin investering.
Supportansvarig mot kund och privatperson
Samarbetar med kundansvarig för att ständigt utveckla produkten och arbetet med matchning mellan uppdragsgivare och uppdragstagare
Om dig vi söker
Du tycker om att samarbeta med kollegor
Du tar stort eget ansvar för ditt eget arbete
Du är service-minded och sätter alltid kund- och uppdragstagare i första hand
Du är strukturerad och noggrann och håller hög kvalité i allt du gör
Du är lösningsorienterad och löser gärna problem när du hamnar i nya situationer
Din bakgrund
Du har tidigare arbetat i en serviceroll, gärna inom eller i samarbete med offentlig sektor
Du har tidigare arbetet med administration
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Socialtjänst, HVB, Familjehemsvård eller liknande.
Tjänsten är ett vikariat i 12 månader från den 1 oktober och är placerad i Ljusdal med start så snart som möjligt och du kommer att rapportera till Affärsområdeschef.