OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få unika möjligheter för kompetensutveckling samt ha förtroendearbetstid? Då har du möjligheten att söka jobbet som en erfaren och engagerad familjehemskonsulent i Östersund eller närområdet i Jämtlands län.
Vi söker dig som är redo att arbeta med svåra familjehemsplaceringar där engagemang, mod och kreativa lösningar behövs. Det finns stora möjligheter att jobba på distans samt få tillgång till förmånsbil eller lån av verksamhetsbil.
I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv samt våra ledord: glädje, engagemang och ansvar.
Om tjänsten
Arbetet som familjehemskonsulent är både stimulerande och viktigt, och tillsammans med våra familjehem förändrar vi många barns liv till det bättre. Vi gör allt för att våra familjehem, klienter och kunder ska vara nöjda. Det är ett högt tempo och ofta snabba vändningar i vad vi behöver prioritera.
Enheten som vi rekryterar till heter Humana Familjehemsvård Umeå och består av 7 familjehemskonsulenter som finns i Umeå, Härnösand, Sundsvall och Östersund. Vårt upptagningsområde är Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland och du förväntas kunna resa i hela vårt område.
Vi har förtroendearbetstid vilket innebär att vi har frihet att planera vår tid samtidigt som det förväntas av oss att lägga viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa. Beredskapstjänstgöring ingår. För mer info om Humanas verksamhet se www.humana.se
Som familjehemskonsulent hos oss är jobbet mycket flexibelt och många arbetsuppgifter går att göra på distans.
Vi vill att du utgår från Östersund eller närområdet i Jämtlands län.
Vem är du?
Du har ett brinnande intresse för att arbeta i ett kreativt sammanhang med fokus på hög service och god kvalitet. Vår verksamhet möter idag allt fler barn och ungdomar med omfattande behov av stöd och vi söker dig som drivs av att jobba med denna målgrupp.
Du har social kompetens och är duktig på att handleda familjehem. Som person är du trygg med att både arbeta självständigt och i team. Du är positiv, stöttande och bidrar till en god stämning i arbetsgruppen och tillsammans med dina kollegor tar du ansvar för att utveckla vår verksamhet. Arbetet ställer krav på flexibilitet, ansvarstagande och uthållighet. Du är van att hålla högt tempo, har förmågan att hantera stressfulla situationer samt har god kommunikationsförmåga och ett gott bemötande i alla dina möten.
Vi söker dig som:
Är utbildad socionom
Har erfarenhet från familjehemsvård och/eller erfarenhet av barn och unga inom socialtjänsten
Har god datavana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
Har god kännedom om BBIC
Övrigt:
Manuellt B-körkort krävs för tjänsten.
Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB (Familjehem) erfordras alltid inför anställningsintervju. Se Blankett.
Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta Jeanette Åsemar på jeanette.asemar@humana.se, eller mobil: 070-747 87 13
Arbetstid och omfattning: Tillsvidare 100 %.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Sista ansökningsdag är den 21/11 - 2022. Vänta inte med din ansökan då vi kommer hantera ansökningarna löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult