OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Under september 2022 startar Amplius Omsorg upp en ny verksamhet med inriktning mot familjehemsvård. Vi söker nu två familjehemskonsulenter som vill vara med från start och bygga upp verksamheten tillsammans med oss.
Som familjehemskonsulent ansvarar du för att utreda nya familjehemskandidater samt handleder familjehemmen under placeringstiden. Du ansvarar även för utbildning av familjehemmen. Du deltar i uppföljnings- och samverkansträffar kring placeringen och dokumenterar. I tjänsten förekommer mycket bilresor. Din chef är Verksamhetschefen för Amplius Familjehem och ytterligare två kollegor finns på plats från september. I Skåne finns Amplius Omsorgs kontor i Höör och vårt huvudkontor finns i Karlskrona, Blekinge.
Om dig
Vi söker dig som är socionom eller har annan likvärdigt högskoleexamen samt har minst fyra års erfarenhet av att arbeta med familjehemsvård. Relevant vidareutbildning är meriterande samt att du har utbildning i Kälvestensmetoden samt att du är utbildad i Socialstyrelsens material "Ett hem att växa i". Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, är flexibel och ser möjligheter med förändringar. Eftersom arbetet till viss del är självständigt är det viktigt att du är en god organisatör som planerar, sätter upp mål, håller tidsramar och driver dina processer framåt. Du är en god kommunikatör i både tal och skrift och du skapar lätt goda kontakter med både uppdragsgivare, familjehem och kollegor. Du är genuint intresserad av att arbeta med socialt arbete.
Du har förtroendearbetstid vilket innebär att du har frihet att planera din tid samtidigt som det förväntas av dig att lägga viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa.
För tjänsten krävs körkort B och tillgång till egen bil.
Söker du ett arbete där du kan göra skillnad, där du får jobba i ett företag som har höga kvalitetskrav och där utvecklings- och förbättringsarbete står högt på agendan? Vill du precis som vi göra det lilla extra och överträffa förväntningar? Välkommen med din ansökan!
Om oss
Amplius Omsorg är en vårdkedja som främst riktar sig mot kvalificerad utredning och behandling för barn med eller utan föräldrar, och kvinnor med eller utan barn.
På Amplius arbetar vi för en vidgad vård och omsorg. Därför lägger vi alltid mesta möjliga omtanke i våra verksamheter. För vi tror på att ett grundat arbetssätt skapar trygga miljöer när de behövs som mest. Våra verksamheter bygger på lika delar kvalitet, professionalitet, genuinitet och genomsyras av engagemang.
Vi som är en del av Amplius har alla gedigen utbildning och mångårig, kvalificerad erfarenhet av att möta barn, unga och familjer i behov av HVB-hem eller skyddade boenden – både som vårdgivare och som myndighetsutövare.
Så här söker du jobbet
Skicka in CV och personligt brev till ansokan@ampliusomsorg.se. Vi genomför löpande urval under ansökningstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför digitala och fysiska intervjuer samt personlighetstest. För anställning hos oss, krävs utdrag ur belastningsregistret och misstankeregistret, som du tar med dig till fysisk intervju. Vi ser fram emot din ansökan!