OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Friab
Vi verkar för att förändra livet för barn, unga och vuxna som behöver omsorg, omtanke och behandling som leder till positiv förändring. Med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar vi för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.
Om verksamheten
Friabs familjevårdsverksamheter har specialistkompetens och arbetar med kraftigt förstärkt och förstärkt familjevård för barn och unga samt vuxna. Vi erbjuder omfattande konsulentstödda behandlingsinsatser i kombination med ett stort engagemang från familjehemmet. Oftast är minst en av familjehemsföräldrarna hemma på heltid för att tillgodose behovet av stöd, struktur och stabilitet.
Om tjänsten – Familjehemskonsulent vikariat
Rollen som vikarierande familjehemskonsulent handlar främst om att handleda och stödja familjehem i deras uppdrag. Uppdragen är placerade barn och ungdomar i familjehem från 0-21 år, samt vuxna och Kriminalvårdsklienter.
Utöver detta innefattar dina arbetsuppgifter i huvudsak följande:
Att fysiskt besöka familjehemmet, ansvara för löpande dokumentation, ha kontinuerlig kontakt med socialtjänst och övriga vårdinsatser/myndigheter, i vissa fall ha stödjande och behandlande insatser mot den placerade, omvärldsbevakning gällande sådant som berör verksamheten, se till att verksamheten drivs i enlighet med lagar och föreskrifter, samarbete med andra enheter inom organisationen samt beredskap.
Om dig
Vi söker dig som är socionom eller har motsvarande utbildning meriterande är erfarenhet av familjevård. Nämnd utbildning samt B-körkort är ett krav för att söka tjänsten. Har du handledarutbildning är detta också meriterande. Som person har du en hög drivkraft, är nyfiken, för processer framåt och ser helhetsbilden genom kontinuerlig systematisk uppföljning inom alla delar. Du är engagerad, positivt förhållningssätt, noggrann, prestigelös och bra på att bemöta människor.
Friab erbjuder
Inom givna ramar får du stor frihet och möjlighet att själv påverka både dina arbetstider och ditt dagliga arbete. Vi arbetar efter våra fyra ledord som är bemötande, tillgänglighet, ansvarstagande och engagemang. Genom dessa skapar vi en trivsam och familjär arbetsplats med erfarna kollegor som har stort driv i sitt dagliga arbete.
Vikariatet är på heltid under perioden 240401–240901 och du kommer tillhöra Göteborgskontoret.
Rekryteringsprocessen
För att vi ska lära känna varandra bättre i ansökningsfasen ansöker du till jobbet genom Trepli. Vi vill veta vem du är och istället för ditt CV eller personliga brev ansöker du genom att ladda upp din egen video där du presenterar dig själv kort och enkelt! Gå vidare genom att klicka på ”Ansök här" och ladda sedan ner Trepli-appen för att skapa din ansökningsvideo.
Ansök senast den 1 mars. Rekrytering kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Som ett led i rekryteringsprocessen kommer även personlighetstester att tillämpas.
Den som erbjuds vikariatet krävs enligt lagen om registerkontroll utdrag ur rikspolisstyrelses belastningsregister.