Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Ekhöjdens Familjehem, en del av ErLeMa AB, är ett företag som arbetar med konsulentstödd familjehemsvård. Vi arbetar med jour- och familjehemsplaceringar för barn, unga och vuxna med olika typer av problem, skyddsbehov samt behov av tillfällig eller permanent omplacering från hemmiljön. Vi lägger stor vikt vid det individuella behovet i varje enskilt ärende och värnar om det kvalitativa arbetet.
Ditt uppdrag
Arbetsuppgifterna inkluderar rekrytering, utredning och förmedling av familjehem/jourhem, dokumentation och handledning. Det innefattar även kontakt med myndigheter/instanser såsom Socialtjänsten, sjukvård och viktiga personer i barnets/den unges nätverk samt familjehemmet. Uppdraget kan även komma att innefatta både intern och extern samordning kring placeringar.
Din bakgrund
Vi söker en person med socionomexamen eller likvärdig utbildning med flerårig erfarenhet av arbete med rekrytering, förmedling och handledning av familjehem. Som person behöver du vara driven, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Du behöver kunna prioritera och strukturera ditt arbete utifrån verksamhetens behov. B körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten.