OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplatsen ligger i helt nyrustade ljusa och fräscha lokaler i centrala Tierp. Kommunen har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet till Stockholm, Arlanda och hela Mälardalsregionen. Pendlingsmöjligheterna till Tierp är därför mycket goda. Anställda inom kommunen har även möjligheten att använda sig av det kontor som finns i Uppsala.
Tierps kommun präglas av kundfokus och framtidstro. Vi söker dig som visar respekt, tar ansvar och har mod att tänka nytt i arbetet som familjehemskonsulent hos oss.
Arbetsplatsen kännetecknas av engagerade medarbetare som med sin kompetens och goda serviceanda bidrar till kommunens välfärd. Arbetsgruppen är blandad när det gäller ålder, kön och erfarenhet. Vårt arbetsklimat är tillåtande med högt i tak och atmosfären är otvungen och avspänd med mycket skratt. Vi ser det som en god jordmån för nya ideér och infall. Vi tror att engagemang föds genom uppmuntran och tillit. Därför eftersträvar vi ett kreativt arbetsklimat med stimulerade medarbetare som bidrar till såväl dynamik som utveckling. Vi vill framåt och egna initiativ uppmuntras. Vi vill också vara med och skapa goda förutsättningar för att våra medarbetare ska ha balans i livet. Vi erbjuder våra socialsekreterare regelbunden handledning av välutbildad legitimerad psykoterapeut. I kommunen finns en kompetensutvecklingsplan och vi erbjuder även våra medarbetare löpande kompetensutveckling genom ett länsövergripande samarbete med länets övriga kommuner via Region Uppsala.
Läs gärna mer om oss på vår hemsida - www.Tierp.se eller kontakta SSR´s fackliga representant som kan berätta mer.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är socionom som, liksom vi, brinner för att arbeta med barn och ungdomar som behöver samhällets stöd och insatser. Som familjehemskonsulent rekryterar och utreder du, tillsammans med kollega, familjer som vill bli familjehem till barn och ungdomar som behöver placeras utanför hemmet. Du ska även ge stöd och handledning till familjehemmen och arbeta i team med barnets handläggare under placeringstiden.
KVALIFIKATIONER
Vi ställer som krav att du har socionomexamen. Meriterande är om du har erfarenhet av handläggningsprocessen gällande barn och ungdomar samt utbildning i att utreda familjehem.
För att trivas hos oss och med arbetet är du nyfiken, har lätt för att skapa relationer och ett starkt intresse för människor. I arbetet är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt, att du tycker om att samarbeta men även har förmåga att arbeta självständigt.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Under ansökningstiden kommer vi löpande att kalla till intervjuer.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Bistånd/IFO Britt-Louise Björklund
0293-21 80 60
Verksamhetschef Individ- och familjeomsorgen Randi Graungaard
0293 21 84 20
Områdeschef Matthew McNeill
0293 21 8166
Verksamhetschef IFO Randi Graungaard
0293-21 84 20
Enhetschef Eva Limmergård
0293-21 81 35
Enhetschef Jenny Hilmersson Olsson
0293-21 81 78
Enhetschef Nima Najafi
0700898196
Enhetschef Arbetsmarknadsenheten Annalena Rudström
0293-21 84 77
Enhetschef Siri Hallstan
0293-218476
Enhetschef Bistånd/IFO Hanna Fontaeus
0293-21 80 60