OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Som familjehemskonsulent hos Kurera Omsorg ansvarar du för ett antal familjehem i Skåne med omnejd. Din uppgift är att bistå familjehemmen med handledning, uppföljning av vården och stöd under de perioder de har ett barn, ungdom eller vuxen placerad hos sig. Du arbetar på uppdrag av socialtjänsten och har ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare. Du ansvarar även för att kontinuerligt rekrytera och utreda nya potentiella familjehem och för att utbilda dessa. Du tar emot förfrågningar från socialtjänsten och matchar dessa med lämpligt familjehem. Du utgår ifrån ditt hem för besök i dina familjehem. Resor till möten, handledning etc. ingår i tjänsten.
Kvalifikationer
Socionomexamen är krav och minst fem års erfarenhet av arbete inom socialtjänsten eller privat verksamhet. Erfarenhet av familjehemsvård är meriterande, liksom utbildning i Kälvesten-metoden och BBIC. Kurera lägger stor vikt vid personlig lämplighet där vi söker en driven och flexibel person med entreprenörsanda. Du har en god samarbetsförmåga men kan och gillar att arbeta självständigt. Du är en stabil person, med gott omdöme som har förmåga att skapa ett gott samarbetsklimat med såväl socialtjänst, kollegor och familjehem. Du har kunskap om barn och ungas behov och du vill bidra till en god och kvalitativ familjehemsvård.
Arbetslivserfarenhet Krav
Socionom, Familjehemssekreterare/konsulent – 5 års erfarenhet eller mer.
Utbildning Krav
Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom Socialt arbete och omsorg
Körkort Krav
B
Vi erbjuder
En stimulerande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, eget ansvar och stora möjligheter till utveckling. Kurera är en verksamhet under utveckling där vi vill att du är med och formar vårt varumärke och framtid.
Lön
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön