OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Familjehemsplaceringen Sverige AB
Dina arbetsuppgifter
Som familjehemskonsulent kommer dina arbetsuppgifter att bestå av dels rekrytering och utredning av nya familjehem men även matchning, placering och uppföljning av insatser. Som familjehemskonsulent kommer du även att tillsammans med dina kollegor att handleda och utbilda jour- och familjehemmen inför och under pågående uppdrag. Vi söker dig som är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att planera och organisera ditt arbete utefter verksamheten och dess behov. Du ska vara engagerad, nyfiken och självständig. Målgruppen är barn och ungdomar 0-20 år.
Personliga egenskaper
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och förmåga. Du är duktig på att samarbeta och bidrar till en god lagkänsla. Du tycker om att kommunicera och bygga sociala nätverk. Du är engagerad, vågar ta initiativ och vill utveckla familjehemsvården. Det är viktigt att du har förmåga att utveckla, planera och självständigt lägga upp ditt arbete med stöd av personalansvarig därför söker vi dig som har erfarenhet av arbete inom jour- och familjehemsvård utifrån att du vet vad det innebär att rekrytera, utreda och handleda familjehem.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Utbildning, erfarenhet och meriter
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av familjehemsvård i privat eller offentlig sektor.Du ska ha socionomexamen eller likvärdig akademisk/universitets utbildning. Körkort B är ett krav, liksom goda kunskaper
Om anställningen
Lön
Fast månads- vecko- eller timlön
Arbetsplatsen ligger i kommunen Helsingborg i