Familjehemskonsulent i Norrbotten

Familjehemskonsulent i Norrbotten

Arbetsbeskrivning

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då kan vi erbjuda dig ett meningsfullt och varierat uppdrag som Familjehemskonsulent där du tillsammans med oss kommer att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten
Humana Individ & Familj har jourhem och familjehem över hela Sverige. Våra familjehem är konsulentstödda och syftar till att erbjuda barn och ungdomar skräddarsydda lösningar. Många av de barn och ungdomar vi tar emot kommer från familjer med komplexa svårigheter och behov. Vi lägger därför stor vikt vid att utreda och utbilda våra jour- och familjehem, som utgör basen och är den viktigaste komponenten i omsorgen om de placerade.
Vårt arbete vilar på evidens och ”best practice” så att barn/unga i vår verksamhet får bästa möjliga behandling/omsorg. Det sker ett systematiskt utvecklingsarbete i att skapa rätt förutsättningar för de medarbetare som handleder våra familjehem. Inom familjehemsvården Norrbotten arbetar vi bland annat med metoder som Connect och TMO. 
I rollen som Familjehemskonsulent arbetar du bland annat med att:
- Stötta och vägleda jour- och familjehem
- Utreda och utbilda familjehem
- Kontinuerligt rapportera vården skriftligt till kund
- Upprätta och hålla kontakt med kunder
- Delta i utvecklingsarbetet runt konsulentstödd familjehemsvård
- Beredskapstjänstgöring ingår och arbete kan förekomma på kvällar och helger
- Vid behov stödja verksamhetens stödboende

Vi har under de senaste två åren arbetat fram ett arbetssätt där många av mötena sker digitalt vilket ger oss en stor frihet i arbetet och möjligheten att utgå hemifrån. Därtill stöttar vi dig med eventuella utbildningar som behövs för att säkerställa att du kan leverera god kvalitet i din yrkesutövning hos oss. 
Som Familjehemskonsulent ingår du i ett team om cirka fem kollegor, med ett nära handledarskap av enhetschef. Våra familjehem finns i stora delar av Norrbotten, vilket möjliggör att ditt arbete kan utgå från hemmet. Vårt kontor är beläget i centrala Luleå, där vi har regelbundna forum för kollegiala träffar. 

Vem är du?
- Socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Erfarenhet från socialt arbete
- God dokumentationsförmåga
- God kännedom om BBIC
- B-körkort

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av en liknande roll eller har gått en utbildning i handledning. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du noggrann, självgående och inte rädd för att ta dig an nya uppgifter. För att trivas i vårt team ser vi gärna också att du gillar att vara på en arbetsplats där vi bjuder på oss själva och värnar om våra kollegors arbetsmiljö.
Inom familjehemsvården i Norrbotten arbetar vi utifrån kundens bästa vilket innebär skräddarsydda lösningar, där du är en viktig del av teamet. Vi värdesätter din individuella kompetens och ett arbetsklimat som uppmuntrar kunskapsutbyte, reflektion och viljan till fortbildning.

Inför anställning lämnas utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister. 

Vi erbjuder
Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet.
Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt vår interna lärportal med ett brett utbud av utbildningar.
Förtroendearbetstid och stora möjligheter att jobba på distans.
Förmånsbil eller lån av verksamhetsbil.

Vad händer nu?
Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss.

Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR. Vill du läsa mer och Balans Familjehemsvård/Humana gör du det HÄR

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2023
  • Ansök senast: 25 januari 2023

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


Familjebehandlare, vikariat

Familjebehandlare, vikariat

26 november 2024

26 november 2024

Familjehemskonsulent

Familjehemskonsulent

26 november 2024