OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Familjehemskonsulent till vårt Kristianstadskontor då vi är i ett läge där vi behöver utöka med en familjehemskonsulent för att täcka för det stora behovet av högkvalitativ familjehemsvård i regionen.
Om tjänsten
Inom Familjehem och Öppenvård erbjuder vi jourhem, konsulentstödda familjehem och behandlingsfamiljer. Vi har regionala kontor för att komma nära våra hem som finns i hela Sverige. Vi utbildar och handleder i metoderna TFCO, IHF och Connect.
Humanas värdegrundsord Glädje, Engagemang och Ansvar präglar såväl den stora organisationen som den lilla arbetsplatsen. Vi arbetar kontinuerligt och målinriktat med att förbättra och utveckla förutsättningarna för familjehem och för familjehemsvården i stort.
Du blir en del av en mycket kompetent arbetsgrupp där humor, kvalitet och en stor dos envishet i yrkesutövningen genomsyrar det dagliga arbetet. Du kommer tillhöra vårt Kristianstadskontor men flexibiliteten i arbetet gör att du till stor del kommer kunna utgå hemifrån men också från vårt kontor i Helsingborg. Du kan med fördel bo någonstans mellan Kristianstad och Helsingborg då området vi ansvarar för är Halland, sydvästra Kronoberg och kommunerna runt Kristianstad.
Då arbetet innebär mycket resor vill vi att du är en van bilförare.
I rollen som Familjehemskonsulent arbetar du bland annat med att:
- Stötta och vägleda jour- och familjehem
- Utreda och utbilda familjehem
- Kontinuerligt rapportera vården skriftligt till kund
- Upprätta och hålla kontakt med kunder
- Delta i utvecklingsarbetet runt konsulentstödd familjehemsvård
- Beredskapstjänstgöring ingår och arbete kan förekomma på kvällar och helger
Vi har under de senaste två åren arbetat fram ett arbetssätt där många av mötena sker digitalt vilket ger oss en stor frihet i arbetet och möjligheten att utgå hemifrån. Därtill stöttar vi dig med eventuella utbildningar som behövs för att säkerställa att du kan leverera god kvalitet i din yrkesutövning hos oss.
Vem är du?
- Socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Erfarenhet av att handleda familjehem i minst 3 år
- God dokumentationsförmåga
- God kännedom om BBIC
- B-körkort
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av en liknande roll eller har gått en utbildning i handledning. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du noggrann, självgående och inte rädd för att ta dig an nya uppgifter. För att trivas i vårt team ser vi gärna också att du gillar att vara på en arbetsplats där vi bjuder på oss själva och värnar om våra kollegors arbetsmiljö.
Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret.
Vi erbjuder
Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet.
Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt vår interna lärportal med ett brett utbud av utbildningar.
Vad händer nu?
Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta enhetschef Arthur Gologan på 072-584 40 01.
Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 mdarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult