OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker Jobbpunkten nu en familjehemskonsulent med administrativt ansvar.
Tjänsten ställer höga krav på flexibilitet då det innebär en del resor i arbetet. Utbildning inom socionom, socialt arbete eller beteende är meriterande.
Dina arbetsuppgifter:
Rekrytering och utredning av jour- och familjehem utifrån de standardiserade och evidensbaserade utredningsmetoderna Nya Kälvesten och BRA-fam. Som familjehemskonsulent kommer dina arbetsuppgifter att bestå av dels rekrytering och utredning av nya familjehem men även matchning, placering och uppföljning av insatser. Som familjehemskonsulent kommer du även att tillsammans med dina kollegor att handleda och utbilda jour- och familjehemmen inför och under pågående uppdrag. Vi planerar i denna roll att kombinera arbetsuppgifterna ovan med administrativt ansvar där vi ser dig som nyckelperson inom företaget när det kommer till administrativa rutiner, avtals uppföljning och våra interna system.
Om Dig:
Vi söker dig som är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att planera och organisera ditt arbete utefter verksamheten och dess behov. Du ska vara engagerad, nyfiken och självständig. Som familjehemskonsulent behöver du kunna svenska väl i tal och skrift då det förekommer dokumentation i arbetet. Företaget utbildar och bekostar eventuella utbildningar som behövs.
Viktigt är att du gillar administration då rollen kommer att kräva det. Vi ser att du har en stor känsla för ansvar och du är en pålitlig person.
Det är viktigt att du har förmåga att utveckla, planera och självständigt lägga upp ditt arbete med stöd av personalansvarig därför söker vi dig som har erfarenhet av arbete inom jour- och familjehemsvård utifrån att du vet vad det innebär att rekrytera, utreda och handleda familjehem.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Damir Fetah
0735954996