Familjehemskonsulent med driftansvar för konsultuppdrag

Familjehemskonsulent med driftansvar för konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

I takt med att vår kunds organisationen växer så söker vi nu en ny familjehemskonsulent med driftansvar till Göteborg! Tjänsten ställer höga krav på flexibilitet då det innebär en del resor i arbetet. Kunden söker dig som är färdigutbildad socionom, beteendevetare, socialpedagog eller dig som har en liknande utbildning som bedöms likvärdig och som därtill kan verka inom ovan geografiska område.

Tidsperiod: omgående och hela 2023
Omfattning: 100%
Arbetstider: Dagtid, förtroendevald arbetstid (minst 3 av 5 dagar i veckan på kontoret)

Om företaget
Kunden har tillstånd från Inspektionen för vård och omsorg att bedriva jour- och familjehemsverksamhet, öppenvård samt stödboende. Målgruppen är barn- och unga mellan 0-21 år och vuxna som av olika anledningar inte kan bo kvar i sin ursprungsfamilj eller har behov av ett eget boende med visst stöd.

Arbetsuppgifter
Kunden rekryterar och utreder jour- och familjehem utifrån de standardiserade och evidensbaserade utredningsmetoderna djupintervju enligt nya Kälvesten och BRA-fam. Som familjehemskonsulent kommer dina arbetsuppgifter att bestå av dels rekrytering och utredning av nya familjehem men även matchning, placering och uppföljning av insatser. Som familjehemskonsulent kommer du även att tillsammans med dina kollegor att handleda och utbilda jour- och familjehemmen inför och under pågående uppdrag. Du förväntas att vara en del av verksamhetens kontinuerliga kvalitetsarbete och bidra med dina erfarenheter och kunskaper i det sociala arbetet. Utöver ovan arbetsuppgifter kommer din roll även innebära att ansvara över verksamhetens tillväxt, personal, budget och ekonomi tillsammans med VD.
Arbetet kan förläggas på kontoret i Mölndal minst tre av fem dagar i veckan eller där du har förutsättning att utföra arbetet kvalitativt, regelbundna avstämningar sker med din närmsta chef och övrig personalgrupp.

Om DIG:
Kunden söker dig som är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att planera och organisera ditt arbete utefter verksamheten och dess behov. Du ska vara engagerad, nyfiken och självständig. Det är viktigt att du är ansvarsfull och lösningsfokuserad då det är ett föränderligt arbete. Som familjehemskonsulent behöver du kunna svenska väl i tal och skrift då det förekommer dokumentation i arbetet. Du ska ha dokumenterad erfarenhet som familjehemskonsulent samt erfarenhet av ledarskap i privat regi. Krav är att du har utrett jour- och familjehem tidigare.
Det är viktigt att du har förmåga att utveckla, planera och självständigt lägga upp ditt arbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea Work
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2022
  • Ansök senast: 12 januari 2023

Postadress

Knarrarnäsgatan 13
Kista, 16440

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

22 november 2024

Förstärkare till vår familjehemsenhet

Förstärkare till vår familjehemsenhet

21 november 2024

Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

20 november 2024

Erfaren familjehemssekreterare

Erfaren familjehemssekreterare

19 november 2024