OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Allas Trygghet Sverige AB är ett litet familjärt och kompetent konsulentföretag. Vi finns i Helsingborg. Vår teoretiska bas utgår från system- och anknytningsteori och det salutogena perspektivet präglar vårt arbete. Vi satsar nu på utveckling inom verksamheten och söker en erfaren socionom med erfarenhet av familjehemsvård. Vår befintliga verksamhet finns i Skåne.
Dina arbetsuppgifter:
• Stödja, vägleda och handleda jour‐och familjehem
• Rekrytering och utredning av familjehem
• Kompetensutveckling av familjehem
• Kontinuerligt rapportera vården skriftligt och muntligt till uppdragsgivare
• Upprätta och hålla kontakt med uppdragsgivare i pågående placeringar
• Svara på förfrågningar från kommuner
• Delta vid matchningsmöten tillsammans med kund och familjehem
• Regelbunden beredskapstjänstgöring ingår och arbete kan förekomma på kvällar/helger
• Administration och kundkontakter
Du bör vara en van bilförare med B-körkort och tillgång till bil.
Kvalifikationskrav:
• Examinerad socionom
• Flerårig erfarenhet från arbete inom myndighetsutövning med barn och familj
• Erfarenhet av familjehemsvård med arbete som familjehemssekreterare och/ eller familjehemskonsulent
Meriterande:
• Utbildning i att utreda, utbilda och handleda familjehem (Nya Kälvesten, gamla Kälvesten, PRIDE, Ett hem att växa i, handledarutbildning etc).
• Utbildning/kunskap i barns utveckling och behov.
• God kännedom om BBIC.
Varaktighet:
100 % eller enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning med sedvanlig provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Arbetstid: Förtroendearbetstid. Merparten dagtid men visst kvälls- och helgarbete kan förekomma. Beredskap ingår i tjänsten.
Personliga egenskaper:
Som person är du en självledare, tar eget ansvar, arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med barnet i fokus, är lyhörd, flexibel, positiv och lösningsfokuserad i din roll mot familjehemmen. Eftersom det ingår olika administrativa uppgifter och kundkontakter är du kommunikativ, har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och van användare av olika digitala verksamhetssystem. Du gillar att ta ansvar och vill gärna fortsätta utvecklas genom nya utmaningar inom Allas Trygghets familjehemsvård.
Du är engagerad, har god samarbetsförmåga och är stresstålig. Du har även en förmåga att skapa goda relationer med familjehem, kunder, externa aktörer och kollegor.
Övrigt:
Intervjuer och urval sker löpande under ansökningsperioden.
Lön enligt överenskommelse.
Märk ansökan med ”familjehemskonsulent”. Med din ansökan vill vi ha CV och ett kort personligt brev.
Har du linkedin, så refererar du till denna i ditt CV.