OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Ability
Ability bedriver konsulentstödd familjehemsvård, stödboende och missbruksvård HVB. Vår målgrupp är barn och unga.
Ability är en del av Ekebygruppen där två vårdcentraler samt mottagning för psykisk hälsa ingår. Vi kan erbjuda kvalificerade sociala, psykologiska och medicinska insatser som skräddarsys utifrån den unges behov. Utifrån vår starka bas av vård-, behandlings- och utbildningsresurser planerar vi att utveckla vår konsulentstödda familjehemsvård. Abilitys verksamhetschef, Nils Öström, har mångårig erfarenhet av familjehemsvård.
Vi har ett teambaserat arbetssätt där alla personer är lika viktiga. Vårt motto är "Förmåga att göra skillnad" vilket genomsyrar allt vi gör. Vi har även en tydlig hälsoprofil i våra verksamheter.
Dina arbetsuppgifter
Du har ansvar för att rekrytera, utbilda och handleda familjehem. Arbetet är självständigt och innebär resande inom Uppland. Då vår familjehemsvård är i en upp-start-fas kommer du att vara med och utveckla verksamheten i nära samarbete med verksamhetschef och resurserna som finns i Ability och Ekebygruppen.
Utbildning, erfarenhet och meriter
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av familjehemsvård i privat eller offentlig sektor.
Du ska ha socionomexamen eller likvärdig akademisk utbildning. Körkort B är ett krav, liksom goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och förmåga till teamarbete. Du är duktig på att samarbeta och bidrar till en god lagkänsla. Du tycker om att kommunicera och bygga sociala nätverk.
Du är engagerad, vågar ta initiativ och vill utveckla familjehemsvården.
Villkor
-Tjänsten är på heltid
-Sista ansökningsdatum: 29 augusti
-Tillträde: Efter överenskommelse
-Lön och övriga villkor: Enligt överenskommelse