Familjehemskonsulent till jour- och familjehemsenheten

Familjehemskonsulent till jour- och familjehemsenheten

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning
Madab Vård & Omsorg AB är ett familjeföretag med sitt säte i södra Stockholm, Hammarbyhöjden/Johanneshov. Madab verkar inom områdena jour och – familjehem, stödboende, öppenvård.
Nu söker vi efter dig som vill komma och bli en del av vårt team på Jour- och familjehemsenheten.
Vi som arbetar på Madab har en bred vård – och omsorgskompetens både från den privata samt offentliga sektorn. Vi har lång erfarenhet av att möta barn, ungdomar och vuxna som på olika sätt är i behov av socialtjänstens stöd och insatser.
Med engagemang, hjärta och kvalitet – kan vi göra skillnad för barn och unga.
Arbetsbeskrivning
Madab vård och omsorg jour och familjehemsenhet växer och vi söker nu en till familjehemskonsulent att utöka vårt team med. Vi värnar om engagemang, närhet och tillgänglighet, och uppskattar korta kommunikationsvägar.
Som familjehemskonsulent är ditt fokus att skapa förutsättningar och ge stöd till våra jourhem och familjehem, så att placerade barn och ungdomar upplever att dem är i ett tryggt sammanhang.
Din arbetsplats är såväl på kontoret som ute hos familjerna.
I arbetet ingår också att utreda och bedöma nya potentiella jourhem och familjehem.
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete, i ett sammanhang där kvalitet värderas högt och utveckling med kompetenshöjande insatser är en del av arbetet. Du kommer att erbjudas ett arbete, där du har möjlighet att inverka på utvecklingen och skapa goda förutsättningar framåt.
Kvalifikationer
Krav
Vi söker dig som har en socionomutbildning eller beteendevetenskaplig utbildning på minst180 hp.
Minst 2 årig erfarenhet av jour- och familjehemsarbete.
B-körkort
Meriterande
Det är även meriterande om du har gått en handledarutbildning mot jour- och familjehem.
Egenskaper och färdigheter
Du är social och har en stark relations skapande förmåga. Du kan relatera och kommunicera med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du kan anpassa din kommunikation utifrån person och situation och du har lätt för att samarbeta med andra.
Du skapar förutsättningar för engagemang, delaktighet och inflytande i ditt sätt att arbeta och ge stöd. Du tänker lösningsfokuserat.
Du är flexibel och kan anpassa din riktning utifrån mål, uppdrag och förutsättningar.
Du kan arbeta självständigt utifrån mål och uppdrag, samtidigt som du är en teamspelare.
Du har en hög grad av personlig mognad och självkännedom. Du är lyhörd och ödmjuk samtidigt som du är tydlig.
Du har lätt för att skriva och tycker om att skriva och har en god datavana.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tjänsten är på 40 tim per vecka. Jour och beredskap ingår i tjänstgöringen.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Friskvård erbjuds
Privat sjukförsäkring ingår i tjänsten
Intervjuer till tjänsten sker löpande.
Utdrag ur misstanke- och belastningsregister krävs i samband med anställning.
Tillträde sker enligt överenskommelse
Varmt välkommen med din ansökan!
Mejla din ansökan med CV och personligt brev till: anders.wijk@madab.se


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Madab Vård & Omsorg AB Huddinge
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2024
  • Ansök senast: 17 november 2024

Postadress

Merkuriusvägen 9 A
Huddinge, 14133

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

22 november 2024

Förstärkare till vår familjehemsenhet

Förstärkare till vår familjehemsenhet

21 november 2024

Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

20 november 2024

Erfaren familjehemssekreterare

Erfaren familjehemssekreterare

19 november 2024