OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humanas familjehemsvård söker en familjehemskonsulent som utgår från Örebro.
Arbetet som familjehemskonsulent är både stimulerande och viktigt. Vi gör allt för att våra familjehem, klienter och kunder ska vara nöjda. Det är ett högt tempo och ofta snabba vändningar i vad vi behöver prioritera. Vår enhet har familjehem i flera län och vi reser ofta i jobbet. Enheten Familjehem och öppenvård Örebro/Karlstadutgörs av fem familjehemskonsulenter och fem behandlare. Enheten har kontor i Örebro och Karlstad med upptagningsområde Örebro län och Värmlands län. Tjänsten utgår från Örebro och kan komma att medföra arbete från Karlstad utifrån verksamhetens behov.
Krav på dig som söker
- Färdigutbildad socionom
- Erfarenhet från familjehemsvård
- B-körkort
- God datorvana
- Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift
Personliga egenskaper som du behöver ha
- Du har social kompetens och är duktig på att handleda familjehem
- Du är van att hålla högt tempo och är stresstålig
- Du är positiv och har ett gott bemötande i alla dina möten
- Tillsammans med dina kollegor tar du ansvar för att utveckla vår verksamhet
Vi erbjuder
- Branschenlig lön
- Förtroendearbetstid och stora möjligheter att jobba på distans
- Förmånsbil eller lån av verksamhetsbil
- Stora möjligheter till utbildningar och föreläsningar
- Ett öppet arbetsklimat där våra värdeord glädje, engagemang och ansvar är ledord
Kvalifikationskrav
Vi vill att du ska ha god kännedom om BBIC samt har ett brinnande intresse för att arbeta i ett kreativt sammanhang med fokus på hög service och god kvalitet. Vår verksamhet möter idag allt fler barn och ungdomar med omfattande behov av stöd och vi söker dig som drivs av att jobba med denna målgrupp.
Personliga egenskaper/ Kompetens:
Som person måste du både känna dig trygg med att arbeta självständigt och med dina kollegor. Du är trevlig, stöttande och bidrar till en god stämning i arbetsgruppen. Du har en vana att arbeta utifrån metod. Arbetet ställer krav på flexibilitet, ansvarstagande och uthållighet. Du behöver ha förmåga och erfarenhet av att hantera stressfulla situationer och ha lätt för att kommunicera på olika sätt med dem vi möter. Vi har förtroendearbetstid vilket innebär att vi har frihet att planera vår tid samtidigt som det förväntas av oss att lägga viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa. Beredskapstjänstgöring ingår.
Varaktighet/Arbetstid
Heltid, tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Tjänsten inleds med sex månaders provanställning.
Du är välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) snarast då urval kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag 20211003, märk ansökan med ”Familjehemskonsulent”.
Vid frågor, vänligen kontakta: Jonas Laouini-Grevnerts, 0722-101884 / jonas.laouini@humana.se
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via systemet.
Inför anställningsintervju behöver du uppvisa utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. Begär gärna ut dessa i ett tidigt skede.
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 8 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. Läs mer på www.humana.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult