OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom myndighetsenheten arbetar vi med utredningar och beslut om insatser/åtgärder enligt SoL och LVU. I samband med den genomförda översynen av familjehemsvården har två nya anställningar som familjehemskonsulenter inrättats. Konsulenterna kommer att arbeta tillsammans med de två familjehemssekreterarna. Enheten för myndighetsutövning söker Familjehemskonsulenter med tillträde snarast. Provanställning tillämpas. Arbetsuppgifter: Rekrytering av jour- och familjehem samt handledning och stöttning av familjehemmen. Vidare svarar konsulenterna för allt övrigt som har med familjehemmen att göra såsom upprättandet av nya avtal i enlighet med SKL:s riktlinjer, registerkontroller och kvalitets-kontroll genom besök och enkäter. Önskvärda kvalifikationer: Socionomexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdig samt erfarenhet av kvalificerat arbete inom området. Kälvestensutbildning eller motsvarande är en klar merit. Körkort och goda datakunskaper behövs. Personliga egenskaper: Du är flexibel, lösningsinriktad, lyhörd och kan skapa goda relationer. Som person är Du drivande med god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du är duktig på att uttrycka Dig väl i ord och skrift. Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen. Självklart får Du handledning i Ditt jobb.
Kontaktpersoner på detta företaget
Myndighetschef Randi Graungaard
0293 - 21 84 20
SSR/Socialsekreterare Linda Isaksson Vestberg
0293-21 82 72
VISION/Biståndshandläggare Camilla Bodin
0293-21 84 39
Personalchef Eva Berggård Nygren
0293-21 84 23
HR-konsult Ann-Charlotte Westman
0293-218313
HR-konsult Ann-Sofie Jonsson
0293-21 84 50
Personalorganisationernas företrädare nås via ko
0293-21 80 00
Personalchef Eva Berggård Nygren
0293-218423
Kommunchef Yvette Axelsson
0293-21 8211
Chef för Gemensam service Håkan Bergström
0293-218203