OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.
Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!
ARBETSUPPGIFTER
Göteborgs stads fem familjehemsenheter samverkar kring rekrytering och utbildning av familjehem, kontakt- och stödfamiljer samt kontaktpersoner. Du kommer som rekryterare att ingå i en engagerad och positiv arbetsgrupp som finns till för alla fem familjehemsenheter men som organisatoriskt hör till socialförvaltningen Centrum. I arbetsgruppen ingår också en kommunikatör och tre utbildare.
Dina arbetsuppgifter blir att tillsammans med vår kommunikatör vara drivande i arbetet med att rekrytera uppdragstagare.
I detta ingår att tillsammans med enheterna planera och genomföra event, stötta enheterna i deras rekryteringsinsatser m.m. Som rekryterare tar du emot intresseanmälningar, gör initial bedömning och fördelar intresseanmälningarna till enheterna som därefter utreder. En del i arbetet är att göra omvärldsanalys och statistik/uppföljning. Som en del i rekryteringen kommer du att hålla i informationsträffar för potentiella uppdragstagare.
Tjänsten kommer att utvecklas och förändras utifrån behov och förutsättningar.
KVALIFIKATIONER
Är du driven, engagerad, flexibel och initiativrik? Då är denna tjänst något för dig!
Tjänsten kräver att du är utbildad socionom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Likaså är det ett krav att du har erfarenhet från verksamhetsområdet familjehem och/eller kontakt & stöd.
Du bör vara strukturerad i ditt arbetssätt och ha en god förmåga att presentera och representera verksamheten. Då du bland annat kommer hålla informationsträffar för potentiella uppdragstagare är det meriterande om du är van vid att prata inför publik.
Du kommer tillsammans med vår kommunikatör vara navet i rekryteringen av familjehem och andra uppdragstagare i Göteborgs stad och stötta de fem familjehemsenheterna. En god samarbetsförmåga är därför av stor vikt.
Din befattningsbenämning blir socialsekreterare.
ÖVRIGT
Giltigt utdrag ur belastningsregistret ska uppvisas för arbetsgivaren inför erbjudande om anställning.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.