OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åstorps kommun - Söderåsstaden där människor och företag möts och växer.
Åstorp ligger vid foten av Söderåsen, strategiskt beläget mitt i nordvästskåne, med närhet till hav och natur. Med anor från 1800-talet, har Åstorp historiskt sett varit skådeplats både för kolbrytning och keramiktillverkning men har också en plats i den svenska kungahistorien. Dessa platser ger än idag möjlighet till härliga upplevelser då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Kommunen befinner sig i en positiv tillväxt med strax över 15 000 invånare, och är också lättillgänglig för arbetspendling genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser.
Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad och vi värdesätter den kvalitet som mångfald tillför vår verksamhet. Våra ledord är Tydlighet, Mod, Lyhördhet, Engagemang och Kvalitet. Vi ingår i familjen Helsingborg, ett samarbete mellan 11 skånska kommuner.
Förvaltningen arbetar efter visionen ”Ge varje dag ett innehåll” och utifrån värdegrunden ”Varje individ ska mötas med värdighet och respekt med utgångspunkt i att stärka den egna förmågan”. Dessa ledord ska genomsyra vår verksamhet gentemot såväl medborgare som personal.
Vi erbjuder dig möjlighet till utbildning, extern handledning och nätverkande inom ditt område.
ARBETSUPPGIFTER
Vi ska nu förstärka upp med en familjehemssekreterare till vilket gör att du nu har möjlighet att välja ett utmanande och oerhört viktigt arbete!
Tjänsten är inriktad på att följa upp familjehemsplaceringar tillsammans med barnsekreterare, rekrytera och utreda nya familjehem. Vi arbetar med starkt fokus på att möta barns och ungdomars behov i den egna miljön och i första hand med insatser i det egna hemmet.
I din roll har du nära samarbete med kolleger, skola, öppenvård m.m. Vi anpassar också fortlöpande med verksamheten för att möta de aktuella behoven, nya krav från lagstiftning, föreskrifter och aktuell forskning inom området vilket ställer krav på flexibilitet i arbetet.
Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värderar förmågan att se och möta individer och grupper utifrån den värdegrund som gäller i förvaltningen. Viktigt för tjänsten är också ett genuint engagemang för målgruppen, god samarbetsförmåga, flexibilitet, självständighet och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Kommunen arbetar med BBIC:s alla delar i såväl utredning som verkställighet av insatser.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen.
B-körkort är ett krav.
Meriterande är erfarenhet av myndighetsarbete inom socialtjänsten, framför allt inom området Barn och familj, samt erfarenhet av att arbeta med BBIC.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Margaretha Sturesson
042-640 07
Gruppledare Shamsi Davarnia
042-641 28
Tf. områdeschef Karin S Andersen
042-64123
Områdeschef Carina Cronqvist
042 - 641 15
Områdeschef Karin S Andersen
042-64123
Samordnare Therese Ekdahl
0734175227
Assistent Janny Bildtgård
0734254394
Områdeschef Malin Olsson
042-640 95
Familjebehandlare Susanne Stjärna
0734-254112
Familjebehandlare Johanna Persson
0734-254108