OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svedala kommun ligger mitt i Öresundsregionen med både Malmö, Lund och Köpenhamn inom nära räckhåll. Hos oss arbetar du i en expansiv kommun som nu rustar för framtiden. Vi verkar för ett hållbart arbetsliv som präglas av ett gott bemötande med stor portion öppenhet, engagemang och mod. Vi bygger tillsammans ett attraktivt och fungerande samhälle med många spännande utmaningar framöver.
Arbetsplats och arbetsuppgifter
Utifrån rådande samhällsklimat har vi nu påbörjat ett arbete för att våra medarbetare ska ha lagom mycket att göra. Vi strävar efter en rimlig arbetsbelastning och en sund ärendemängd. Vår utgångspunkt är att ingen ska ha mer att göra än vad de kan hantera. Tar vi hand om vår personal så vår personal kan ta hand medborgaren.
Inom individ- och familjeomsorgen arbetar cirka 20 medarbetare i ett team med bland annat utredningsarbete, öppenvård, missbruk och våld i nära relation, familjehem och familjerätt. Vi söker en kollega till uppdraget som familjehemssekreterare. I dina arbetsuppgifter ingår att rekrytera, utbilda och handleda familjehem.
Vi erbjuder en intressant och omväxlande tjänst i ett arbetslag med erfarna kollegor som brinner för sin verksamhet. Du får omtänksamma kollegor och en arbetsplats med fokus på hälsa och en hållbar arbetsmiljö. Vi erbjuder även extern handledning, nätverkande och individuellt anpassad utbildning.
Kvalifikationer
Du har socionomexamen samt B-körkort. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av familjehemsarbete. För att trivas hos oss tror vi att du är nyfiken och ödmjuk inför andra människors livssituation. Vi ser gärna att är flexibel utifrån ditt uppdrag och är lösningsorienterad samt bra på att skapa hållbara relationer.
Varmt välkommen med din ansökan!