OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har 29 000 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.
Inom kommunen jobbar 2 300 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?
Socialförvaltningen omfattar individ- och familjeomsorg samt omsorg för personer med funktionsnedsättningar.
ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare ansvarar du för att rekrytera, utreda samt att ge stöd åt och handleda familjehem, kontaltfamiljer och kontaktpersoner. Arbetet innebär ett nära samarbete med det placerade barnets socialsekreterare/barnsekreterare. I tjänsten ingår också att tillsammans med övriga familjehemssekreterare utbilda familjehem och hålla i introduktionsträffar för intresserade familjer.
I tjänsten ingår även att följa upp bistånd i form av kontaktfamilj och kontaktperson.
Vi använder oss bland annat av BRA-Fam, Kälvesten och Ett hem att växa i som utrednings- och utbildningsmetoder.
Som vår nya kollega erbjuder vi dig:
- en dynamisk grupp med stark teamkänsla
- stöttning och vägledning i det dagliga arbetet
- individuell introduktionsplan
- extern handledning
- kontinuerlig kompetensutveckling
- utbildning i handläggningsförfarandet inom socialtjänsten
- friskvård på arbetstid
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller likvärdig högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utreda och handleda familjehem samt har goda kunskaper i gällande lagstiftning.
Du har god förmåga att samarbeta, arbeta flexibelt och självständigt samt har lätt att utrycka dig i tal och skrift. Körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Då vi ofta har möten utanför kontoret är körkort en förutsättning.
ÖVRIGT
Urvalet sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf. enhetschef Louise Sandén
0457-61 86 60
Enhetschef Emma Stahre
0457-618238
Verksamhetschef Göran Fridh
0457 - 618 122
Enhetschef Else-Mari Emilsson
0457-618343
Verksamhetschef Göran Fridh
0457- 61 81 22
Enhetschef Veronika Jönsson
0457-618490
Enhetschef Carin Ingeskog
0457- 61 83 40
Enhetschef Peter Börjesson
0457- 61 76 97
Enhetschef Else-Mari Emilsson
0457 618343
enhetschef Ywonne Ödman
0457-618330