OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Familjehemsresursen
Vilka är vi?
I maj 2016 startades en ny verksamhet för länsgemensam rekrytering och utbildning avseende familjehem. Inom verksamheten arbetar idag sex personer: en samordnare, fyra familjehemssekreterare samt en administratör på deltid. Vår arbetsplats är belägen i Jönköping. Då en av våra kollegor kommer att gå i pension söker vi efter en ersättare till familjehemsresursen.
Vad gör vi?
I rollen som familjehemssekreterare kommer du främst att arbeta med att rekrytera och utbilda familjehem för 12 kommuner i Jönköpings län. Verksamheten arbetar för en effektiv och samordnad rekrytering som ska skapa en god kvalitet.
Hos oss får du möjlighet att utveckla din kreativa förmåga då vi ständigt arbetar med olika vägar för att nå fram med familjehemsresursens budskap. Arbetet består till stor del av att besöka intresserade familjer. Vi har mycket kontakt med länets socialtjänster och besöker t ex olika föreningar för att berätta om vår verksamhet. Att vara en del av de sociala medierna är en självklarhet för oss för att nå nya familjehem. Vi arbetar därmed aktivt med olika typer av marknadsföring. Visst administrativt arbete ingår i tjänsten.
Vad får du?
• En stark gruppkänsla med engagerade kollegor
• Kortare arbetstid under sommarmånaderna
• Semesterväxling
• Gratis träning en gång i veckan på kommunens badanläggningar
• Rabatt på gymkort, länstrafikens årskort och biobiljetter
Vi söker dig
Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet från socialtjänsten. Det är meriterande med kunskap om familjehemsvård. Du som söker är självgående och trygg i din yrkesroll. En viktig del i arbetet innebär att skapa relationer men även struktur för att hålla ihop arbetet. Har du tidigare erfarenhet av att hålla i utbildningar är det meriterande, men inget krav.
Arbetet med att rekrytera familjehem kan ibland kräva uthållighet och nytänkande varvid vi gärna ser att du besitter någon av dessa kompetenser. Vi ser att du är van vid datorer och du får gärna vara intresserad av IT-frågor och sociala medier. Arbete utanför kontorstid förekommer varvid vi förutsätter att du är flexibel. B-körkort är ett krav då arbetet innebär resor i och utanför länet.
Upplysningar
Vid frågor som rör tjänstens innehåll, kontakta samordnare Marianne Hakegård tfn 036 -10 58 99
Vid frågor som rör rekryteringsprocessen, kontakta PA-konsult Sara Carlsson tfn 036 – 10 70 62
Fackliga representanter, se http://www.jonkoping.se/fackligasoc
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.