Familjehemssekreterare, 2 tjänster

Arbetsbeskrivning

Familjehemssekreterare, 2 tjänster

AOV:2013:66


Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Familjehemsenheten inom Barn- och ungdomsverksamheten söker dig som vill vara med och vidareutveckla familjehemsvården i Kristianstads kommun. Arbetsuppgifterna på enheten är uppdelade mellan barnsekreterare och familjehemssekreterare. Tjänstetiteln är familjehemssekreterare. Utöver ett stimulerande arbete i en kreativ anda kan vi erbjuda:
- Ansvarsfulla arbetsuppgifter
- Extern handledning
- Trevliga kollegor
- Friskvårdsbidrag

Arbetsuppgifter
I Familjehemsenhetens arbetsuppgifter ingår; rekrytering,utredning och matchning av familjehem och kontaktfamiljer; uppföljning av placeringar i familjehem samt utbildning och handledning av familjehem.

Vi söker nu dig som vill arbeta som barnsekreterare med ansvar för uppföljningar av barn placerade i familjehem och på HVB-hem. Som barnsekreterare ska du skapa en bärande och förtroendefull relation till barnet och vara dess företrädare. Du ska samverka med barnets biologiska familj och med det professionella nätverket utifrån barnets behov.

Kvalifikation
Vi söker dig som är socionom och har erfarenhet av arbete inom IFO med myndighetsutövning. Arbetet kräver B-körkort.
Erfarenhet av arbetsuppgifter inom familjehemsvårdens verksamhetsområde, handledarutbildning med praktisk erfarenhet av att handleda familjehem samt kunskap om BBiC är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid att du med inlevelseförmåga, lyhördhet och kreativitet kan möta de barn och familjer vi arbetar med. Du ska ha god förmåga att arbeta självständigt, vara flexibel och kunna samverka med alla aktörer runt det placerade barnet samt i skrift dokumentera ditt arbete väl.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder två lediga tjänster.
En tillsvidareanställning med tillträde 2014-02-24.
Ett vikariat med tillträde 2014-03-20 och med varaktighet till och med 2014-12-31.

För mer information, ta kontakt med
Enhetschef Elsie Sjöö, 044-13 55 54, 0733-13 55 54 eller vik enhetschef Carola Oldén, 044-13 58 40, 0733-13 58 40.

För facklig information, ta kontakt med
Maya Månsson, SSR, 044-13 56 04
Lavdim Rushiti VISION, 044-13 60 79

Sista ansökningsdatum
2014-01-10

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


26 november 2024

Kontrakterat jourhem

Kontrakterat jourhem

26 november 2024

Familjehemssekreterare

22 november 2024

Förstärkare till vår familjehemsenhet

Förstärkare till vår familjehemsenhet

21 november 2024