OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.
ARBETSUPPGIFTER
Familjeenheten på Social-och arbetsförvaltningen i Partille söker två st. Familjehemssekreterare. Partille kommuns två ordinarie familjehemssekreterare har sökt sig vidare till nya uppdrag och nu ser vi fram emot att välkomna två nya personer att ta sig an uppgiften att vara familjehemssekreterare hos oss.
Familjeenheten består av fyra grupper med 12 st medarbetare som arbetar med familjehem, familjerådgivning, familjerätt och socionomen på Familjecentralen. Familjehemsgruppen består av tre stycken socialsekreterare som arbetar med att följa upp vården med de familjehemsplacerade barnen, en processhandledare till familjehemmen samt två stycken familjehemssekreterare.
Som familjehemssekreterare ska du rekrytera, utreda, utbilda, stötta och vägleda familjehemmen. Du arbetar i team med närmsta familjehemssekreterare men också med socialsekreterarna som följer upp de familjehemplacerade barnen samt socialsekreterarna i utredargruppen på barn och unga myndighet. Familjehemssekreterarenarbetar med familjehem åt både ensamkommande flyktingbarn samt svenska barn med eller utan annan etnisk bakgrund. Dina samarbetspartners är också personal anställd på andra enheter på social -och arbetsförvaltningen. Därutöver samarbete med externa samarbetspartners såsom tex skola och sjukvård i egenskap av att stötta familjehemmen i deras arbete och i deras kontakter kring det som rör barnens behov. Handläggaran i familjehemsgruppen har kontinuerlig gemensam metodhandaledning med närmsta chef samt gemensam extern processhandledning. Hela familjehemsgruppen har gemensamma heldagar under året för uppföljning och utveckling tillsammans med närmsta chef.
Partille kommun har permanent BBIC licens och arbetsmetoden utgår från BBIC s grundprinciper vad gäller arbetet med barn och unga där barnets behov står i centrum.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
* Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning
* Erfarenhet av arbete med familjehemsvård och kunskap om socialtjänstens ansvar vad gäller familjehemsplacerade barn
* Kunskaper i gällande lagstiftning
* God förmåga att utrycka dig i tal och skrift
* Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra
* Körkort erfordras
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom att du har ett gott bemötande och lätt för att samarbeta.
Vi välkomnar manliga sökande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52