Familjehemssekreterare

Arbetsbeskrivning

Familjehemsenheten, som är en egen enhet inom barnsektionen, består av 8 familjehemssekreterare (varav 3 rekryterare), två kontaktsekreterare, en administrativ assistent och en enhetschef. Arbetsuppgifter: Handläggning och uppföljning enligt SoL och LVU gällande samtliga barn och ungdomar som är placerade i familjehem genom Huddinge kommun. Utbildning och kvalifikationer: Vi söker dig som har socionom examen och erfarenhet av att arbeta inom socialtjänsten med handläggning och uppföljning av insatser och utredningar enligt SoL och LVU. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar, som är placerade i familjehem, samt deras familjer och nätverk. Eftersom arbetet innebär en del resor är det viktigt att du har körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder: Intressanta och utmanade arbetsuppgifter i en arbetsgrupp som präglas av högt i tak, generositet och en hög ambition att utveckla och kvalitetssäkra arbetet gällande barn placerade i familjehem. Vi erbjuder förutom extern handledning 2 ggr i månaden även deltagande i förvaltningens kompetensutvecklingsplan. Vi har också en friskvårdstimme i veckan samt fri massage en gång per månad.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010