Familjehemssekreterare

Arbetsbeskrivning

Socialkontoret ansvarar för frågor rörande försörjningsstöd, familjerätt, utredning och biståndsbeslut för barn, unga och vuxna, LSS-beslut samt utredning och biståndsbeslut till äldre. Arbetsplatsen har drygt 70 anställda. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Rekrytering, utbildning och uppföljning av familjehem, HVB, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. KVALIFIKATIONER Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömmer likvärdig. Erfarenhet från socialt arbete med barn och unga är meriterande, utöver personlig lämplighet krävs att du kan arbeta självständigt och systematiskt. Körkort erfodras. Arbetsgivaren förbehåller sig rätten att se till personlig lämplighet vid tjänstetillsättningen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Motala kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 6 mars 2007
  • Ansök senast: 19 mars 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010