Familjehemssekreterare

Arbetsbeskrivning

Sektor individ- och familjeomsorg, Råd- och stödavdelningen Sektor individ och familjeomsorg arbetar sedan 1 april 2006 med en utökad service till kommuninvånarna utifrån ett brukarperspektiv, där ett bra bemötande och en förebyggande inriktning ska genomsyra verksamheten. Sektorn är organiserad i tre avdelningar, en myndighetsavdelning och två råd och stödavdelningar. Arbetsuppgifter Familjehemssekreteraren är ansvarig för rekrytering, handledning och utbildning av familjehem samt att regelbundna, dokumenterade hembesök görs. I arbetsuppgifterna ligger även ansvaret för att upprätta avtal med familjehemmen. Familjehemssekreteraren ska samverka med barnhandläggaren i de situationer då ett myndighetsbeslut även berör familjehemmet. Sektor IFO i Lerum utreder enligt BBIC vilket gör att vi utgår från Barnets Behov I Centrum. Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av utrednings- respektive placeringsarbete inom socialtjänsten. Arbetet kräver stor förmåga till självständigt arbete. Du ska vara stresstålig, flexibel och ha en god samarbetsförmåga. Körkort är nödvändigt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 september 2009
  • Ansök senast: 9 oktober 2009

Liknande jobb


Socialsekreterare barn och unga i Centrum

Socialsekreterare barn och unga i Centrum

25 november 2024

Socialsekreterare, ekonomiskt bistånd

Socialsekreterare, ekonomiskt bistånd

25 november 2024

25 november 2024