Familjehemssekreterare

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER Vi söker familjehemssekreterare till vår familjevård. Familjevården är en arbetsgrupp bestående av sex personer varav två kontaktsekreterare och fyra familjehemssekreterare. Socialtjänsten i Norrtälje har en väl fungerande öppenvård som ger möjlighet till kvalificerade och individuella lösningar på hemmaplan. När det gäller placeringar strävar vi efter att hitta lösningar så nära som möjligt för att kunna arbeta med familjen och barnet/ungdomen i öppenvård. Du kommer i huvudsak att arbeta tillsammans med familjehemssekreterarna, men du kommer även att ha ett tätt samarbete med handläggarna i barn/ungdomssektionerna när det gäller placeringar av ungdomar. I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för rekrytering, stöd och vägledning av familjehem för barn, ungdom och unga vuxna samt ansvara för överväganden och uppföljningar av pågående familjehemsplaceringar. Du ska kunna förhandla om ersättningar och hålla i avtal. Familjehemssekreterarna ansvarar även för kommunens tillsynsskyldighet avseende HVB-hem. KVALIFIKATIONER Socionom eller annan utbildning som prövas likvärdig. Gärna handledarutbildning och erfarenhet från området. Det är en fördel om du har vana från att företräda kommunen i länsrätt. Personlig lämplighet. Körkort är en nödvändighet eftersom det ingår en hel del resande i arbetet.

Sammanfattning

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

27 december 2024

Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

20 december 2024