Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

Arbetsbeskrivning

Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.

Nu har du en chans att bli en del av en liten engagerad grupp med mycket kompetens och kamratanda. Tjänsten är en tillsvidare anställning. Vi arbetar i den lilla kommunens fördelar med närhet till såväl chefer som politiken. Organisationen präglas av tilltro och förtroende för medarbetarna.

Hallstahammars kommun har 35- timmarsvecka för handläggare som arbetar med myndighetsutövning kring barn och unga. Vi söker nu en familjehemssekreterare till vår Barn och Ungdomsgrupp.


ARBETSUPPGIFTER
Du hör till enheten Socialkontor Barn och familj där funktionerna mottagare, utredare, barnföljare, handläggare familjerätt, handläggare familjehemsvård finns. Det finns en nära arbetsledning i form av två teamledare på enheten och en enhetschef. Vi arbetar utifrån BBIC och det tredelade föräldraskapet där samverkan mellan familjehemssekreterare, ursprungsfamiljen och socialtjänsten är av avgörande betydelse.

Din tjänst som familjehemssekreterare innefattar följande arbetsuppgifter:

• Du rekryterar, utreder, handleder och stödjer familjehemmen. Utöver detta arbetar du med att på bästa sätt matcha familjehem efter barnets behov.
• Du är en av två familjehemssekreterare på enheten och har ett nära samarbete med barnföljarna.
• Du är en av 13 handläggare på enheten där alla funktioner har ett nära samarbete med varandra.


KVALIFIKATIONER
Du tror på varje individs egna resurser och förmåga att lyckas i livet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du som söker ska ha:

• Socionomutbildning.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och förmåga att strukturera ditt arbete.
• Meriterande är erfarenhet av myndighetsutövning, handläggning och dokumentation i
dokumentationssystemet Lifecare.
• Körkort är ett krav för tjänsten






ÖVRIGT
Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift. Andra språkkunskaper utöver svenska, finska och engelska ses också som positivt.

Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Områdeschef Indiv och familjeomsorgen Anna Sundin
0220-241 96
Föreståndare Annicka Klein
0220-245 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hallstahammars kommun, IFO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2021
  • Ansök senast: 5 april 2021

Besöksadress

Vegagatan 1 73430 Hallstahammar
None

Postadress

Prästgårdsgatan 1
Hallstahammar, 73480

Liknande jobb


Rekryterare till nya familjehem

Rekryterare till nya familjehem

31 oktober 2024

Familjehemssekreterare till kommun i Stockholms län!

Familjehemssekreterare till kommun i Stockholms län!

24 oktober 2024