OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se
ARBETSUPPGIFTER
Vi på Socialförvaltningen i Enköping arbetar proaktivt och nytänkande med våra brukare i ständigt fokus. Förvaltningen strävar efter att fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare med så bra arbetsmiljö som möjligt.
På vår förvaltning är vi ca 150 medarbetare som tillsammans har lång erfarenhet och stor kunskap om socialt arbete. Inom avdelningen Samhällsvård är vi 12 medarbetare, en teamledare och en avdelningschef. Hos oss sitter även en psykolog och en specialpedagog från utbildningsförvaltningen som även de arbetar med förvaltningens placerade barn. Inom förvaltningen har vi ett nära och gott samarbete mellan myndigheten och vår väl utbyggda öppenvård. Vi har även ett gott samarbete med externa aktörer.
På avdelningen Samhällsvård tycker vi det är viktigt att man trivs, mår bra och har kul på jobbet. Vi erbjuder en arbetsplats med stimulerande arbete och god teamkänsla samt goda möjligheter till kompetensutveckling och att arbeta med verksamhetsutveckling.
Vår målsättning är att skapa bästa möjliga förutsättningar att kunna utföra våra uppdrag på bästa sätt för de placerade barnen.
Som familjehemssekreterare har du ansvar för att arbeta med förvaltningens interna familjehem. De fyra delar som finns inom familjehemsvården avseende rekrytering, utredning, utbildning och råd och stöd gentemot uppdragstagare ingår i tjänsten. Denna tjänst är framför allt inriktad direkt mot familjehemmen i form av råd och stöd och du har ett tätt och nära samarbete med de socialsekreterare som har ansvar för barnets insats.
KVALIFIKATIONER
Socionom - Avgörande
Eller annan examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
B körkort - Avgörande
Bilkörning förekommer i tjänsten.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Personuppgiftsansvariga nämnder för rekryteringen är kommunstyrelsen och rekryterande nämnd. Din ansökan sparas i 2 år. Om du blir anställd sparas din ansökan i din personakt. Dina personuppgifter kan komma att överföras till ett eventuellt anställningsavtal. Rättslig grund för att ta in dina personuppgifter är intresseavvägning. Ansökningarna hanteras av en extern leverantör. Om du anställs får du mer information om vad som gäller för dina personuppgifter i din anställning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.