OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du 1000 kollegor inom 150 olika yrken som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter.
Vi arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare och hos oss får du lära barn att läsa, vårda och stötta äldre människor samt människor med funktionsvariation, sprida glädje och energi med mat, hålla våra lokaler fräscha och mycket mer!
Varje dag arbetar vi för Surahammars kommuninvånare, kom och jobba med oss!
Surahammars kommun är finskt förvaltningsområde.
Individ- och familjeomsorgen består bland annat av team inom vuxen, barn- ungdom- och familj, försörjningsstöd, familjehem, kommunpsykiatri.
Hos oss får du vara del av ett team med skickliga, engagerade och stolta kollegor där alla får vara med att bidra till målet och aktivt dela och utveckla kunskap tillsammans. Vi ser tillsammans till att vi har en jämn och bra fördelning av våra arbetsuppgifter och att vår arbetsmiljö är bra, för här arbetar vi mot gemensamma mål.
Du kommer att ha ett utmanande och givande jobb där du får göra skillnad i människors vardag.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består främst i att rekrytera, utreda och handleda familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer.
Att matcha en insats mot ett barns behov utgör en central roll i familjehemssekreterarens arbete. Vi arbetar utifrån det tredelade föräldraskapet; Socialtjänst, familjehem och föräldrar där barnperspektivet är navet i allt.
I ditt arbete kommer du att arbeta nära barnets socialsekreterare för att följa upp att det placerade barnet får god omsorg och god utveckling i sitt familjehem. Att sträva efter god kvalité inom familjehemsvården är en självklar del av ditt dagliga arbete.
Som familjehemssekreterare kommer du ingå i en arbetsgrupp inom Individ- och familjeomsorgen och där även utföra viss handläggning i barnärenden samt ha ett samarbete med familjerätten. Arbetet är flexibelt men med korta beslutsvägar i den lilla kommunen.
Vi arbetar enligt BBIC och använder oss av verksamhetssystemet Procapita.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen och gärna några års erfarenhet av yrket. Du kommunicerar väl i tal och skrift samt har goda kunskaper i dokumentation. Vi vill att du är lyhörd, positiv och har ett gott bemötande.
Du är utåtriktad, initiativrik och har god samarbetsförmåga och du kan arbeta i grupp såväl som självständigt. I arbetet behöver du vara strukturerad, bra på att planera och prioritera. Erfarenhet av arbete inom kommunal socialtjänst är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav.
Villkor
Anställningsform: Tills vidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast
Surahammars kommun har tobaksfri arbetstid.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.