Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

Arbetsbeskrivning

Ljungby kommuns värdegrund är; ”Vi är öppna, vi är framåt och vi vill”. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss.

Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger stora möjligheter till utveckling.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, aktivitets- och massagebidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Kommunen växer med vår vision ”I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans, 35 000 invånare år 2035” och vi vill ha med dig på den resan. Vill du vara med?

Vi har Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.

Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till oss!



ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad på Individ och familjeomsorgen i familjehemsgruppen som organisatoriskt tillhör myndighet barn o unga. I gruppen arbetar totalt 3 1:e socialsekreterare och 19 socialsekreterare. Av dess arbetar total 0,5 1:e socialsekreterare och 6,5 socialsekreterare i familjehemsgruppen. I familjehemsgruppen arbetar man med att utreda och handleda familjehem, matcha barn och familjehem samt följa upp vården för de placerade barnen och ungdomarna. Den lediga tjänsten är främst inriktad mot att arbeta med och följa upp vården för de placerade barnen och ungdomarna.

I tjänsten ingår även att utreda kontaktpersoner och kontaktfamiljer samt att ha rekryterings- och utbildningstillfällen för blivande och befintliga familjehem.
Vi har extern handledning


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomutbildning. Du har erfarenhet från socialtjänstarbete inom barn/ungdom och familj. Särskilt meriterande är om du arbetat med familjehemsplacerade barn. Du är kunnig i BBiC. Har du arbetat i verksamhetssystemet Treserva är det bra. Körkort är ett måste.

Vi vill att du ska vara drivande och ha viljan att utveckla verksamheten samt verka för en god stämning och arbetsmiljö. Du är flexibel, tycker om att arbeta både självständigt och samarbeta med andra, är positiv och ser möjligheter.


ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Sammanfattning

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

22 november 2024

Förstärkare till vår familjehemsenhet

Förstärkare till vår familjehemsenhet

21 november 2024

Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

20 november 2024

Erfaren familjehemssekreterare

Erfaren familjehemssekreterare

19 november 2024