OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det stöd som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån socialförvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, råd och stöd till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens kompetensförsörjningsenhet.
Socialförvaltningen är uppdelad i fem områden Hemvård, vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård, Individ- och familjeomsorg samt området för personer med funktionsnedsättning.
ARBETSUPPGIFTER
Rekrytering, utbildning och utredning av familjehem. Som familjehemssekreterare ligger fokus inom familjehemsvården att handleda familjehemmen. I arbetsuppgifterna ingår att skriva avtal med familjehemmen samt att sköta deras ersättning. Fortbildning av verksamma familjehem samt samtalsgrupper. Utredning av kontaktfamiljer. Genomföra adoptionsutredningar avseende internationella adoptioner.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen.
Erfarenhet av att utreda barn är meriterande.
B körkort är ett krav då tjänsten innebär mycket resor.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.