Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

Arbetsbeskrivning

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Beskrivning
Vill du arbeta med att rekrytera och utreda familjehem? Bra! Just nu söker vi en kunnig medarbetare till oss! Vill du också arbeta med att handleda familjehemmen och erbjuda dem en verksamhet med hög kvalité, god social samhörighet och utbildning för familjehemmen så hoppas vi att du ansöker om tjänsten hos oss.

Familjehemsenheten består av sex socialsekreterare med inriktning på barnen, sju familjehemssekreterare, två 1:e socialsekreterare och en enhetschef. 

Arbetsuppgifter
Som familjehemssekreterare kommer du huvudsakligen att rekrytera och utreda olika typer av uppdragstagare främst med inriktning familjehem. Andra centrala arbetsuppgifter är att handleda och utbilda våra familjehem, upprätta avtal, svara på ersättningsfrågor och samverkan. Vi arbetar medvetet med att vi är ett team runt barnet och att alla är lika viktiga för att barnet ska få god vård.

Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar och ett brett kontaktnät. Du kommer att vara delaktig, driva frågor och utveckla vårt arbete för barn och unga samt våra uppdragstagare.

När du börjar hos oss är en god introduktion starten. I det dagliga arbetet får du nära arbetsledning och metodstöd samt extern processhandledning. 

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten ska du ha socionomexamen eller likvärdig utbildning. Du ska ha dokumentationsvana och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Då arbetet innebär resor krävs B-körkort samt körvana. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av barnavårds- och/eller familjehemsutredningar samt erfarenhet av att rekrytera familjehem. Det är önskvärt om du har kunskap och erfarenhet av IT-systemet Lifecare.

Som person är du prestigelös och tycker om att samarbete och skapa förtroendefulla relationer med både familjehem och kollegor. Du är strukturerad, kan anpassa dig till olika situationer och har ett lösningsinriktat förhållningsätt. Det är också viktigt att du har en god kommunikativ förmåga samt är ansvarstagande eftersom arbetet innebär att ge goda förutsättningar för våra uppdragstagare.

Rekryteringsprocessen kan komma att påbörjas innan ansökningstidens utgång så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Villkor
B-körkort samt relevant utbildning.



Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sandström Johansson
0520-485836

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uddevalla kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2022
  • Ansök senast: 10 juni 2022

Besöksadress

Varvsvägen 1, 451 81 Uddevalla
None

Postadress

45181
1485, 45181

Liknande jobb


Familjehemssekreterare till kommun i Västra Götalands län!

Familjehemssekreterare till kommun i Västra Götalands län!

18 december 2024

13 december 2024

13 december 2024

Familjehemssekreterare till Danderyds kommun

Familjehemssekreterare till Danderyds kommun

10 december 2024