OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg, Majorna, Linné, Örgryte och Härlanda ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till insatser för en jämlik stad. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en mer likvärdig och effektiv socialtjänst som utgår från evidens och erfarenhet.
Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i stadens hjärta - jobba hos oss!
ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta på en positiv och stimulerande arbetsplats med positiva, engagerade och kompetenta kollegor? Vi söker nu en familjehemssekreterare till vår arbetsgrupp med 10 familjehemssekreterare och en 1:e socialsekreterare.
På Familjehemsenheten i Centrum arbetar ett 50-tal personer med familjehem, placerade barn, kontakt- och stödverksamhet samt rekrytering och utbildning av familjehem och andra uppdragstagare. Enheten servar i första hand socialförvaltningen Centrum (tidigare Centrum, Majorna-Linné och Örgryte-Härlanda) med familjehem och jourhem.
Dina arbetsuppgifter kommer primärt att vara att rekrytera, utreda, matcha och handleda familjehem. Dokumentation görs bl.a. i form av utredning, journalföring och underlag till utskott samt avtal och underlag kring ekonomi. Du kommer också vid behov att matcha och utreda familjehem från privata bolag, i de fall vi inte själva kan erbjuda egna familjehem samt följa upp hur vården fungerar.
Vi är en stabil arbetsgrupp som präglas av gemensamt ansvarstagande. Vi erbjuder dig ett tydligt uppdrag, stor möjlighet till delaktighet, kompetenta och engagerade kollegor samt ett ledarskap som präglas av engagemang och närvaro. Vi har extern handledning i grupp och det pågår flera utvecklingsarbeten på enheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan examen som rekryterande chef bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med familjehem eller barn och unga inom socialtjänsten. Likaså är utbildning i att utreda och handleda familjehem meriterande.
God förmåga till såväl självständigt arbete som samarbete är krav för tjänsten. Likaså att du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Eftersom vi är en enhet med pågående utvecklingsarbete är det viktigt att du är flexibel och ser möjligheter i förändringar.
Körkort är ett krav för tjänsten.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Giltigt utdrag ur belastningsregistret ska uppvisas för arbetsgivaren inför erbjudande om anställning.
Intervjuer kan komma att hållas under ansökningsperioden.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.