OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!Individ- och familjeförvaltningen arbetar med socialt arbete riktat till barn, unga, vuxna och familjer inom socialtjänstens olika områden. Vi satsar på hög kvalitet i verksamheten och strävar efter att kunna erbjuda varierade insatser utifrån den enskildes behov. Målet är alltid detsamma; att människor ska kunna leva sina liv av egen kraft.
Vi har en målgruppsinriktad organisation bestående av tre stora verksamhetsområden; barn- och unga, vuxna respektive gemensamma resurser. Utöver detta finns ett centralt förvaltningskontor bestående av en avdelning där vi bland annat samlat våra olika specialistfunktioner, nämndadministration och ekonomi.
Som organisation befinner vi oss i ett spännande digitaliseringsskede! Socialtjänsten behöver utveckla sina arbetssätt för att nå ut till invånare på fler arenor och genom nya format. Om du har tankar och idéer kring hur vi som organisation kan använda oss och dra nytta av digitalisering i våra uppdrag ser vi detta som en intressant merit.
VÄLKOMMEN TILL OSS!
ARBETSUPPGIFTER
Du trivs med att ha ett flexibelt arbetssätt, med rekrytering/ utredning / handledning och utbildning av familjehem.
Du kommer att hantera både brådskande ärende, men också skapa långsiktiga relationer med uppdragstagare och det placerade barnet med nätverk.
Samverkan och samarbete är en stor del av rollen som familjehemssekreterare. Däremot förutsätts också att du, med stöd av arbetsledning, är självgående, har förmåga att ta initiativ, fatta beslut och planera ditt arbete. Du behöver ha ett strukturerat arbetssätt, känna dig trygg i din yrkesroll och ha ett intresse för att arbeta inom ett utmanande och komplex arbetsområde.
I arbetet ingår även en del kvälls - och helg arbete.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen el likvärdig - krav
Körkort och kör bil - krav
Erfarenhet av arbete som familjehemssekreterare och el inom myndighet - Meriterande.
Utbildning och erfarenhet av utredningsmetodik Kälveste, nya kälvesten - Meriterande
Utbildning i handledning för familjehem - Meriterande
Kunskap och erfarenhet av BBIC - Meriterande
Vana att dokumentera i Lifecare - Meriterande
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.
Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss
I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.