Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

Arbetsbeskrivning

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!Individ- och familjeförvaltningen arbetar med socialt arbete riktat till barn, unga, vuxna och familjer inom socialtjänstens olika områden. Vi satsar på hög kvalitet i verksamheten och strävar efter att kunna erbjuda varierade insatser utifrån den enskildes behov. Målet är alltid detsamma; att människor ska kunna leva sina liv av egen kraft.

Vi har en målgruppsinriktad organisation bestående av tre stora verksamhetsområden; barn- och unga, vuxna respektive gemensamma resurser. Utöver detta finns ett centralt förvaltningskontor bestående av en avdelning där vi bland annat samlat våra olika specialistfunktioner, nämndadministration och ekonomi.

Som organisation befinner vi oss i ett spännande digitaliseringsskede! Socialtjänsten behöver utveckla sina arbetssätt för att nå ut till invånare på fler arenor och genom nya format. Om du har tankar och idéer kring hur vi som organisation kan använda oss och dra nytta av digitalisering i våra uppdrag ser vi detta som en intressant merit.

VÄLKOMMEN TILL OSS!

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi tre familjehemssekreterare till vår arbetsgrupp är du en av dem?

Om tjänsten,
I din roll som familjehemssekreterare ansvarar du för att rekrytera, utreda familjehem och jourhem. Du kommer att ingå i ett team av åtta familjehemssekreterare med uppdelning i ansvarsområdena rekrytering/ utbildning eller handledning/ utbildning av familjehem med det placerade barnet i focus. Som familjehemssekreterare ansvarar du även för avtal och ekonomi som rör uppdragstagarna.

Kortare och längre resor är en del av tjänsten. Det kan även förkomma planerad kvälls och helgarbete. Ordinarie arbetstid 08:00-17:00.

Ser du helheten i människors sammanhang, vi samarbetar och hittar lösningar tillsammans. Vi utgår från att alla har sina egna lösningar, av egen kraft vilket gör att vi har hög andel av nätverksplaceringar. Vilket ställer hög närvaro i för stöttning och handledning under uppdragstiden.
Du kommer till en arbetsgrupp med mycket skratt, som gör det enklare att ta sig an ett lite mer krävande arbete. Du kommer även ha nära arbetsledning av närmsta chef.

Som person är du trygg och stabil med god empatisk förmåga och kan kommunicera tydligt och respektfullt. Du behöver ha en god förmåga att samarbeta med kollegor och andra aktörer samt vara flexibel.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vid anställningsintervjun ska examensbevis uppvisas. Innan anställning lämnas även ett utdrag ur misstanke- och brottsregister från Polismyndigheten.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och som kommer att bokas in på något av datumen:

Måndagen 2/9,
Tisdagen 10/9, eftermiddagen
Torsdagen 12/9, eftermiddagen

Tisdagen 17/9, förmiddagen
Onsdagen 18/9, eftermiddagen



KVALIFIKATIONER
Du ska ha en socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. (Krav)
Du behöver även ha körkort och är bekväm med att köra såväl manuell som automatväxlad bil. (Krav)
Utöver är det önskvärt om du är utbildad i Kälvesten, har en handledarutbildning, utbildare i ett hem att växa. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av familjehemsvård, myndighetsarbete, har arbetat med BRA-fam och familjehemsvinjetter. Det är även meriterande om du har förmåga att arbeta strukturerat, kan organisera och planera ditt arbete.

ÖVRIGT
Arbetsgivarinformation: landskrona.se/jobbailandskronastad

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Familjehemssekreterare till Danderyds kommun

Familjehemssekreterare till Danderyds kommun

10 december 2024

Samordnare jour-och familjehem

Samordnare jour-och familjehem

9 december 2024

26 november 2024

Kontrakterat jourhem

Kontrakterat jourhem

26 november 2024