OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AOV:2015:74
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Nu formar Kristianstads kommun en socialtjänst i framkant.
Vill du vara med?
Vi erbjuder:
-Ny chefsorganisation, med teamledare nära medarbetaren
-Yrkesspecifik introduktion som sträcker sig över 1 år
-Extern handledning
-Flytt till nya fräscha lokaler
-Satsning på både förebyggande arbete och myndighetsutövande arbete
Familjehemsenheten inom Barn- och ungdomsverksamheten behöver förstärka med yt-terligare en tjänst och söker dig som vill vara med och vidareutveckla familjehemsvården i Kristianstads kommun.
Arbetsuppgifterna på enheten är uppdelade mellan barnsekreterare och familjehemssek-reterare. Tjänstetiteln är familjehemssekreterare. Vi erbjuder ett ansvarsfullt och stimu-lerande arbete i en kreativ miljö..
Arbetsuppgifter
I Familjehemsenhetens arbetsuppgifter ingår rekrytering, utredning och matchning av familjehem och kontaktfamiljer. Uppföljning av placeringar i familjehem och på HVB-hem samt utbildning och handledning av familjehem.
Vi söker nu en barnsekreterare. Som barnsekreterare har du ansvar för uppföljningar av barn placerade i familjehem och på HVB-hem. Du ska skapa en bärande och förtroendefull relation till barnet och vara dess företrädare i olika sammanhang. Du ska samverka med barnets biologiska familj och med det professionella nätverket utifrån barnets behov.
Kvalifikation
Vi söker dig som är socionom och har erfarenhet av handläggning med myndighetsutövning inom barn och ungdomsvård. Erfarenhet av arbetsuppgifter inom familjehemsvårdens verksamhetsområde samt kunskap om BBiC är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid att Du med inlevelseförmåga, lyhördhet och kreativitet kan möta de barn och familjer vi arbetar med. Du ska ha god förmåga att arbeta självständigt, vara flexibel och kunna samverka med alla aktörer runt det placerade barnet samt i skrift kunna dokumentera ditt arbete väl.
Körkort är ett krav.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100 % tjänst med tillträde snarast.
För mer information, ta kontakt med
Elsie Sjöö, enhetschef, 044-13 55 54 eller 0733-13 55 54
För facklig information, ta kontakt med
Maya Månsson, SSR, 044-13 56 04
Lavdim Rushiti, Vision, 044-13 60 79
Sista ansökningsdatum
2015-06-30
Övrigt
När sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kom-mer i kontakt med barn visa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt be-stämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen.
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristian-stads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Katerina Jernek på 044-13 68 34.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21