Familjehemssekreterare inriktning rekrytering

Familjehemssekreterare inriktning rekrytering

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen

Hos oss arbetar vi aktivt med visionen att vi ska bedriva rättssäker familjehemsvård med hjärta och söker dig som vill arbeta som familjehemssekreterare med inriktning rekrytering. Samt jobba med marknadsföring och rekryteringsaktiviteter i en stabil arbetsgrupp med erfarna kollegor.

Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!

Inom område barn och ungdom placering arbetar drygt 60 medarbetare i olika roller. Våra socialsekreterare arbetar med barn och ungdomar medan våra familjehemssekreterare rekryterar, utreder och handleder våra uppdragstagare. Vi har också ett skolteam med specialpedagoger och psykolog som stöttar barnen i skolan. Dessutom har vi teamledare och kvalificerade handläggare som bland annat stöttar och är medhandläggare till våra socialsekreterare i mer komplicerade ärenden. Utöver detta finns det två enhetschefer samt en områdeschef som ansvarar för medarbetare, deras arbetsmiljö och enheternas budget.

Vårt arbete har stor betydelse för barn- och ungdomars liv och känslan av att skapa värde och göra konkret skillnad är påtaglig. Många av oss är erfarna och har arbetat flera år inom området placering. Vi arbetar med längre placeringar och förutom rättssäkerheten som första rättesnöre, arbetar vi på att bygga tillit och skapa relationer till våra barn, ungdomar och uppdragstagare samt biologiskt nätverk.

Ditt uppdrag
I arbetsuppgifterna ingår rekrytering, utredning och utbildning av uppdragstagare.

Det ingår även att bedriva marknadsföring och rekryteringsaktiviteter så är du intresserad och kunnig i social media är det ett plus.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen. Har du utbildning som EHV-handledare samt utbildning Nya Kälvesten ses det som meriterande. För att lyckas i rollen så behöver du ha erfarenhet av arbete inom socialtjänstens område barn och ungdom inom myndighetsutövning. Vi ser även att du har erfarenhet av att utreda familjehem. Önskvärt om du har erfarenhet av att hålla i utbildning EHV (Ett hem att växa i). En förutsättning för att klara av jobbet är att ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift, god dator- och systemvana samt B-körkort. Det är meriterande om du har kunskap i Lifecare.

Som person är du flexibel och du ser möjligheter i förändringar. Vidare tar du initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vi ser även att du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Anna Engqvist, enhetschef, 018-65 59 01

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018- 727 12 13

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 91.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2024
  • Ansök senast: 25 augusti 2024

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

20 december 2024

Familjehemssekreterare till kommun i Västra Götalands län!

Familjehemssekreterare till kommun i Västra Götalands län!

18 december 2024