OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet?
Välkommen till oss!
Socialtjänsten Barn och Unga i Knivsta kommun är uppdelad i två enheter; mottagning och utredning samt barn och familj. Som familjehemssekreterare ingår du i enheten barn och familj vilken arbetar med placeringsärenden och familjerätt. Vi är en liten trivsam enhet om sju medarbetare som värdesätter samarbete och samverkan. Vi hjälper varandra och jobbar tillsammans i svårare ärenden. Vi arbetar tätt tillsammans med kollegorna i enheten för mottagning och utredning.
ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare hos oss arbetar du med rekrytering, utredning och handledning av familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Arbetet innebär handläggning av såväl uppdragstagare direkt via kommunen som uppdragstagare via externa företag. Administrativa uppgifter så som journalföring, avtalsskrivning och handläggning av ersättningar ingår i tjänsten liksom resor för att besöka våra familjehem. Arbetet innebär ett tätt samarbete med barnhandläggare.
KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten barn och familj och/ eller arbete med familjehem. Det är meriterande om du har utbildning i Nya Kälvesten. B- körkort är ett krav då tjänsten innefattar resor.
Som person är det bra om du är driftig och initiativrik och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i nära samarbete med kollegor och samarbetspartners.
ÖVRIGT
Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Skulle du behöva stöd når du supporten på
0771-693 693.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
tf biträdande enhetschef Johanna Segerheim
018-347198
Enhetschef Ulla Rodestam Örsell
018-34 71 99
Enhetschef, Hemsjukvård/rehabilitering Alf Essvik
018-34 71 11
Samordnare/DSK Nina Hell
018-347217
Samordnare Johanna Mörk
018-34 72 93
Samordnare Christin Linde
018-347292
Enhetschef, Enheten för stöd och service Åsa Crafoord
018-34 70 68
Biträdande Enhetschef Hemtjänsten Helena Lindfelt
018-34 78 10
Undersköterska/Bemanningsassistent Monika Gustavsson
018-34 72 63
Bemanningsassistent Erik Lindblom
018-34 72 63