OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden ”Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige.” Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?
Social- och arbetsmarknadsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i verksamhetsområden utifrån barn och unga, familjerätt, ekonomiskt bistånd, vuxen, ensamkommande barn samt arbetsmarknads- och integrationsfrågor. Till detta kommer även en administrativ stab.
ARBETSUPPGIFTER
Vi utökar vår enhet och söker en familjehemssekreterare som är intresserad av att arbeta för att ge våra placerade barn och ungdomar en trygg och förutsägbar tillvaro.
Som familjehemssekreterare ansvarar du bland annat för att rekrytera, utreda, utbilda och handleda jour- och familjehem. Det ingår också i arbetet att matcha barnets behov med ett lämpligt familjehem samt ge dem stöd. Som familjehemssekreterare har du ett nära samarbete med bl. a social- och barnsekreterare, behandlare och skolpedagog. Målet är att barnet ska få en god utveckling och en gynnsam skolgång.
Enheten består av elva socialsekreterare som är indelade i tre grupper, barnsekreterare, familjehemssekreterare samt socialsekreterare som arbetar med kontaktbistånd. Till enheten hör också en specialpedagog. Enheten ingår i verksamhetsområde barn och familj.
På enheten är det ett positivt arbetsklimat, en bra sammanhållning med en arbetsgrupp som är engagerad och kunnig. Placeringarna och insatserna följs upp enligt BBIC. Det pågår ett kontinuerligt arbete med att utveckla verksamheten
KVALIFIKATIONER
För tjänsterna krävs att du har socionomexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med familjehemsvård. Då arbetet är omväxlande och flexibelt är det viktigt att du är lyhörd och inkännande, har god samarbetsförmåga, goda kunskaper inom relevant lagstiftning samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet är självständigt men du måste också ha förmåga att arbeta i team då det är ett nära samarbete med dina närmaste kollegor och andra samarbetspartners. Mölndals stad har BBIC-licens och vi ser gärna att du har erfarenhet av BBIC.
B-körkort erfodras.
Välkommen med din ansökan !
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Olanders
031-795 33 40
Enhetschef Ann-Britt Uddgren
031-315 11 71
Facklig företrädare för SACO Birgitta Bergqvist
031-315 10 95
Facklig företrädare för Vision Helen Eriksson
031-315 11 29
Enhetschef Jennica Johansson
031-315 10 00
Enhetschef Lisa Eng
031-315 10 00
Enhetschef Carin Ekvall
031-315 11 48
Facklig företrädare för Vision Monica Olsén
031-16 87 62
Enhetschef Catarina Liljestrand
031-315 11 81
Enhetschef Tobias Berg
031-315 11 26