OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen
Social- och arbetsmarknadsnämnden svarar för individ- och familjeomsorg, försörjningsstöd, arbetsmarknadsinsatser, flyktingmottagande samt kommunal vuxenutbildning. Vi har utvecklat ett strukturerat utvecklingsarbete präglat av ständiga förbättringar. Förvaltningen har drygt 100 medarbetare indelade i sex enheter och en administrativ enhet. Dessutom finns en stab med ett antal specialfunktioner.
Arbetsuppgifter
- Du har regelbunden handledning och utbildas inom området.
- Du ger kontinuerligt stöd och ökar kompetensen för familjehem.
- Du upprättar avtal med arvode och omkostnadsersättning.
- Du rekryterar och utreder familjehem och kontaktfamiljer.
- Du utgår i ditt arbete från kontor i Arboga och delar ansvaret för samtliga familjehem och kontaktfamiljer inom KAK och har arbetsledning på plats.
Kvalifikationskrav
Socionomutbildning. Vi ser helst att du har erfarenhet av arbete med barn och familjer i kommunal socialtjänst samt familjehemsvård. Kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och ha ett intresse för att arbeta med utsatta grupper.
Då arbetet i hög grad präglas av service både till myndighetspersonal och familjehem, bör du ha en god organisatorisk förmåga och tycka om att ge service. Du bör också vara stresstålig och gilla att jobba i högt tempo.
Tjänsten kräver att du har körkort och tillgång till egen bil. Enheten är lokaliserad i Arboga
Kontaktpersoner på detta företaget
rektor Ragnar Larsson
0221-251 02
Rektor Tomas Ekholm
0221-25201
Rektor Gun-Marie Persson
0221-256 99
kommunchef Olle Emanuelsson
073-699 60 10
utvecklingsledare, grundskolan Helen Tångrot
0221-25523
Programrektor Sven-Erik Gustafsson
0221-25445
Programrektor Johanna Gidlund
0221-25491
Utvecklingsledare Yvonne Karlsson
0221-255 04
kostchef Maria Vallgren Eriksson
0221-25492
Facklig representant Kommunal -
0221-253 75