Familjehemssekreterare till familjehemsvården i Hörby

Familjehemssekreterare till familjehemsvården i Hörby

Arbetsbeskrivning

Att arbeta i Hörby kommun

Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet.
Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur.
Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta.

Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare.
Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten.

Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter.

Det sociala arbetet i Hörby kommun präglas av engagemang, hög kompetens, utveckling och nära och god samverkan. På Myndighetsenheten i Hörby finns enheterna som arbetar med barn och familj, våld, missbruk, biståndsbedömning inom vård- och omsorg och LSS, arbetsmarknad, försörjningsstöd samt familjerätt samlade under samma tak vilket ger förutsättningar för ett bra resultat i samarbetet kring familjerna vi möter.

På Myndighetsenheten har du tillgång till eget kontor, flexibilitet gällande hemarbete och friskvård på arbetstid. Du erbjuds nära arbetsledning av en 1:e socialsekreterare som har uppdraget att arbetsleda både utredningsgruppen och familjehemsgruppen. Detta skapar goda förutsättningar för en hållbar, sammanhållen och kvalitativ process från utredning till avslutad placering.

Utöver ovanstående erbjuds du;
• En genomtänkt introduktion
• Kontinuerlig kompetensutveckling både individuellt och i grupp
• Friskvårdsbidrag
• Möjlighet att byta ut semesterersättning till extra semesterdagar
• Gemensamma trivseldagar
• Gym på arbetsplatsen
• Massagestol
• Förmånsportal med olika förmåner och rabatter
• Extern processhandledning i grupp
• Digitalisering i framkant

ARBETSUPPGIFTER
Efter att nyligen utökat ledningsgruppen med ett chefsled lyfter vi nu blicken ytterligare för att möta framtidens krav på en socialtjänst som kan hantera samhällets alla utmaningar. I detta ingår att ytterligare förstärka familjehemsvården för att erbjuda en familjehemsvård i framkant. Ett steg i detta är ett vi nu utökar familjehemsgruppen med ytterligare en familjehemssekreterare.

Du kommer att komma till ett team där ni blir tre familjehemssekreterare och tre barnsekreterare som tillsammans utgör ett engagerat, kompetent och målfokuserat team. Som familjehemssekreterare i Hörbys familjehemsvård får du tillsammans med dina kollegor mandat att jobba för en hållbar, kvalitativ och stabil familjehemsvård där en nära dialog med dina närmaste kollegor i familjehemsgruppen och utredningsgruppen är central. Du rekryterar, handleder och utbildar familjehem i deras viktiga uppdrag. Du skriver utredningar och sköter den löpande dokumentationen. Du skapar och ansvarar för gemensamma aktiviteter med familjehemmen.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska vara socionom och ha minst två års erfarenhet av arbete med familjehemsvård. Det är meriterande om du utöver detta har arbetat med målgruppen barn och unga antingen inom myndighetsutövning eller öppenvård.

Som anställd i Hörby kommun skall du arbeta med helhetssyn och bidra till att verksamheten kännetecknas av professionalitet och ett positivt förhållningssätt.

Som medarbetare är du ansvarsfull, har ett positivt förhållningssätt, är samarbetsvillig samt är professionell i bemötande gentemot våra barn och familjer, samarbetspartners och kollegor. Arbetet hos oss sker både självständigt och i team. Du har ett helhetstänk, ser din roll och vår verksamhet i samverkan med andra och du är flexibel i ditt förhållningssätt i hur vi gemensamt löser utmaningar.

Som person är du positiv, utvecklingsorienterad och försöker se lösningar istället för hinder. Du är bra på att prioritera och uttrycka dig väl i tal och skrift. Då arbetet innebär självständigt arbete är du trygg i din roll och är van vid att hantera akuta situationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Du ska ha körkort för bil.


ÖVRIGT
Tider för intervju sker på följande datum;
Intervjuomgång 1; 3 augusti eller 7 augusti
Intervjuomgång 2; 17 augusti

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!


Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Tack på förhand!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Hansson
0415.378102
Ingrid Larsson
0415.37 83 94
Fackliga representanter nås via växeln.
0415.37 80 00
Susanne Broddmarker
0415.378014
Ewa Mellerström
0415-37 82 59
Carina Claesson
0415-378160
Tommy Karlsson/Vision

Fackliga representanter nås via växeln 0415-180

Anette Ågren

Charlotte Nilsson

Sammanfattning

Besöksadress

24280 Hörby
None

Postadress

None
Hörby, 24280

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

22 november 2024

Förstärkare till vår familjehemsenhet

Förstärkare till vår familjehemsenhet

21 november 2024

Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

20 november 2024

Erfaren familjehemssekreterare

Erfaren familjehemssekreterare

19 november 2024