Familjehemssekreterare till förstärkt familjehemsvård

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat/framstående socialt arbete. Förvaltningen innehåller både myndighetsutövning och behandlande och stödjande insatser för barn och ungdomar och deras familjer samt för vuxna.

På enheten för familjerätt och familjehem finns familjehemsteamet där familjehemssekreterare arbetar med rekrytering, utredning och stöttning av familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer.

I Eskilstuna satsar vi på hemmaplansvården och vården av placerade barn och familjehemsenheten söker nu därför nya engagerade medarbetare som vill vara med i en spännande utvecklingsfas. Enheten kommer att bestå av ca 35 medarbetare med olika uppdrag inom familjehemsvård, kontaktpersonsuppdrag samt HVB-placeringar. Ledningsgruppen består av en enhetschef, en biträdande enhetschef samt 3 teamledare. Vi kommer inom en snar framtid att flytta till nya centralt belägna lokaler. På enheten finns familjehemssekreterare som bl.a. arbetar med rekrytering, utredning, handledning och stöttning av familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Vi har också 2 HVB-samordnare som arbetar hos oss.

Vi söker nu en familjehemssekreterare till förstärkt familjehemsvård!

ARBETSUPPGIFTER
Trivs du med att arbeta i en händelserik verksamhet och brinner för familjehemsvård? Då är du välkommen att söka till oss! Hos oss blir du del av ett team av kunniga och engagerade familjehemssekreterare!

Som familjehemssekreterare med inriktning förstärkt familjehemsvård är du en del av kommunens satsning på förstärkt familjehemsvård i kommunal regi. I dessa familjehem placeras barn/ungdomar med omfattande behov vilket ställer höga krav på våra familjehem. Som familjehemssekreterare till förstärkt familjehemsvård är tanken att du arbetar i ett team kring barnet/ungdomen tillsammans med socialsekreterare och familjebehandlare och det sker täta kontakter och handledningstillfällen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett intresse för att skapa bättre förutsättningar för andra människor och dig som vill vara med och utveckla vår familjehemsverksamhet. För rätt person är det här ett otroligt givande och utvecklande arbete med många interna möjligheter.

För att lyckas i rollen tror vi att du är prestigelös och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du är vidare lösningsfokuserad, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Det är också viktigt att du är strukturerad, initiativtagande och självständig i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har en socionomexamen, eller annan examen inom det beteendevetenskapliga området som vi bedömer likvärdig. Du behöver också ha erfarenhet av socialt arbete, alltså någon form av professionellt arbete med människor.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av familjehemsvård, myndighetsutövning enligt SOL, LVU/LVM och/eller behandlande insatser i öppenvård eller på HVB. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med psykisk ohälsa, missbruk, barn och ungdomar eller kriminalitet. Har du utbildning inom Nya Kälvestenmetoden är det meriterande.

Då det ingår dokumentering i dataprogrammet VIVA söker vi dig som har grundläggande IT-kunskaper, samt kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska. I tjänsten ingår det en del bilkörning och du som söker tjänsten har därför körkort.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-7102573
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Hanna Söderberg

Rekryteringsenheten
016-710 70 77
Enhetschef Vuxen- och beroendeenheten Tarja Hyvönen Sjögren
016-7101592
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67 (sem. v.32-34)
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37 (sem v.32-33)
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Malin Gustafsson
016 710 28 13
Rekryteringskonsult Julia Mortimer
016-710 12 37

Sammanfattning

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


26 november 2024

Kontrakterat jourhem

Kontrakterat jourhem

26 november 2024

Familjehemssekreterare

22 november 2024

Förstärkare till vår familjehemsenhet

Förstärkare till vår familjehemsenhet

21 november 2024