Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som har en socionomexamen och som arbetar som Familjehemssekreterare/kontaktfamiljshandläggare till ett konsultuppdrag i en kommun i Västra Götalands län. Uppdraget startar i januari och pågår under våren 2025. Arbetsomfattning; 100%.
För att vara rätt person för uppdraget vill vi att du ska;
Ha en socionomexamen.
Ha minst 4 års arbetserfarenhet inom familjehemsområdet.
Erfarenheten på minst 4 år skall vara i närtid.
Kunna arbeta i verksamhetssystemet Treserva.
Vara självgående och trygg i arbetet, ha lätt för att samarbeta med andra och ha ett professionellt bemötande.
Du ska ha B-körkort och kunna arbeta på plats ute hos kund.
Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom familjehemsområdet. Stötta familjehem, eventuellt skriva utredningar gällande nya familjehem. Samverkan med olika aktörer för att situationen ska bli så bra som möjligt för barnet/den unga. Resor kan förekomma i arbetet i form av besök för att åka och träffa placerade barnet/ungdomen vid behov.
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Kontaktpersoner
Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460
Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Bergvall Henriksson
08-120 281 23
Lena Bergvall Henriksson
08-85 54 60
Lena Bergvall Henriksson
08- 85 54 60
Anders Tegner
08-120 281 21
Ida Gustafsson
08-85 54 60
Therese Löfall
08-85 54 60
Therese Löfall
08-85 54 60
Lena Bergvall Henriksson
08- 85 54 60
Felicia Davidsson
08-85 54 60
Anders Tegner
08-85 5460