OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Välfärd Gävles 3 300 medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!
Utredningsenhet uppdragstagare ansvarar för rekrytering och utredning av kontaktpersoner, kontaktfamiljer, nätverkshem, jourhem samt familjehem. Utöver rekrytering och utredning ansvarar enheten för utbildning till nya familjehem samt stöd och handledning till kommunens kontrakterade jour- och familjehem. Utredningsenhet uppdragstagare ansvarar även för ekonomi och avtal med uppdragstagare inom individ- och familjeomsorgen. Vi söker nu två nya medarbetare!
ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare kommer du huvudsakligen att rekrytera och utreda olika typer av uppdragstagare, kontaktpersoner, kontaktfamiljer, nätverkshem, jourhem samt familjehem. Andra centrala arbetsuppgifter är att upprätta avtal samt svara på ekonomifrågor. Som familjehemssekreterare kommer du tillhöra myndighetskontoret som samarbetar nära med Välfärd Gävles utredningsenheter.
Vi söker nu en familjehemssekreterare med inriktning att rekrytera familjehem. Vi söker även en familjehemssekreterare med inriktning att rekrytera kontaktfamiljer.
Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar och ett brett kontaktnät. Vi söker nu dig som vill vara med och driva frågor och utveckla vårt arbete för barn och unga samt våra uppdragstagare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, 210hp, eller motsvarande i äldre system. Du har god dokumentationsvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Då arbetet innebär resor krävs B-körkort för manuellt växlad bil och körvana. Tidigare erfarenhet av barnavårds- eller familjehemsutredningar är meriterande.
I din arbetsroll trivs du med att arbeta självständigt. Du är flexibel, en god administratör och strukturerad i ditt arbete. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga och kan skapa och upprätthålla goda relationer med såväl kollegor som interna och externa samarbetspartners.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.