OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Familjehemsenheten Hisingen är en arbetsplats med gott samarbetsklimat. Enheten arbetar med familjehem, kontaktfamiljer, stödfamiljer och kontaktpersoner. Enheten består av två enhetschefer, tre 1:e socialsekreterare. tre administratörer och i nu läget 22 handläggare
Du kommer arbeta i en grupp med 3 kollegor där du blir den fjärde. Arbetet är inriktat mot att utreda konsultstödda vård då vi inte har egna alternativ att föreslå. Vi är i en spännande fas då vi kommer att utveckla uppföljningen av den köpta familjehemsvården.
Gruppen leds av en 1:e socialsekreterare och en enhetschef, vi har även administrativt stöd på enheten. Du kommer arbeta i nära samarbete med jour -och utredningsgruppen som består av 4 familjehemssekreterare. På enheten kommer det även att finnas två rekryteringstjänster. Du kommer också att arbeta med kollegor i familjehemsgruppen som arbetar med barn som är stadigvarande placerade i familj- och nätverkshem.
Målet med vårt uppdrag är att söka och utreda familjehem som ska matcha barnets behov och förutsättningar så att barnet får den vård och omsorg som den har rätt till.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete. En arbetsplats med kompetenta och engagerade kollegor och en positiv arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet till delaktighet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomutbildning med minst tre års erfarenhet.
Det är meriterande att du arbetat som familjehemssekreterare samt har erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga.
Då det ingår resor i arbetet är körkort och körvana ett krav för tjänsten.
Då vi arbetar med utredningar och dokumentation ser vi det som självklart att du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt.
Arbetet kräver att du har mycket god samarbetsförmåga, är flexibel, kreativ och öppen för att träffa nya familjehem.