OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.
Individ och familjeomsorgen i Vingåker är en framåtsträvande arbetsplats. Här uppmuntrar vi våra medarbetare till nytänkande, förbättringsarbete och utveckling. Vi strävar efter att vara en dynamisk arbetsplats i framkant och månar om vår arbetsmiljö. Hos oss arbetar 30 medarbetare inom olika handläggningsområden.
Individ- och familjeomsorgen erbjuder en välorganiserad arbetsplats och ett utmanande och stimulerande arbete. Vi i arbetsgruppen har god teamkänsla och stora möjligheter att påverka vår egen arbetssituation med arbetstidsanpassning och tid för återhämtning. Vi har 35 timmar arbetsveckor och möjlighet till flextid.
I den lilla kommunen är beslutsvägarna korta. Hos oss har du tillgång till nära samarbete med arbetsledning och övrig förvaltning. Du kommer att arbeta i ett öppet och positivt klimat och vi arbetar med ett tydligt fokus på vår psykosociala arbetsmiljö.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en familjehemssekreterare som vill vara med att bibehålla den goda kvalitén vi har i vårt arbete och tillsammans med oss fortsätta utveckla familjehemsvården i vår kommun. Som familjehemssekreterare kommer du arbeta med att utreda, utbilda och handleda familjehem och kontaktfamiljer. Du kommer också att upprätta avtal samt ansvara för aktuella ersättningar för familjerna.
För att värna om och stötta våra familjehem ingår det även att kontinuerligt hålla i olika utbildningar och workshops, varför kvällsarbete kan förekomma.
Du kommer att ingå i en liten arbetsgrupp på 4 personer. På avdelningen finns även ett aktivt och utvecklande samarbete och dialog med hela barn- och familjegruppen.
Som familjehemssekreterare kommer du erbjudas extern handling, som stöd i ditt arbete.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har socionomutbildning eller likvärdig utbildning. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt ha goda kunskaper gällande aktuell lagstiftning.
Du har sedan tidigare erfarenhet av arbete inom socialtjänsten. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av arbete inom familjehemsvård samt utbildningar riktade till familjehemsvård.
Då vi är en liten arbetsgrupp är det viktigt att vi trivs tillsammans men även kompletterar varandra. Vi tror därför att du som person är initiativrik, utåtriktad, ansvarsfull, flexibel och kommunikativ.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vingåkers kommun ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund
Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
IFO chef Jenny Harknäs
0151-191 82
IFO chef Jenny Harknäs
0151-191 40
gruppledare Camilla Ahlmark
0151-19161
Biståndshandläggare Therese Berglind
0151-191 57
Socialsekreterare Åke Klemetz
0151-191 61