OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Familjehemssekreterare, vikariat
till Stadsdelsförvaltningen Väster. Sista ansökningsdag: 2016-12-04.
(Ref nr 45:2016:196)
Arbetsplats: Familjehemsenheten, Barn och Unga, Individ och familjeomsorgen i Borås stad.
Anställningsvillkor: Tjänsten är ett vikariat på heltid under ordinarie innehavares tjänstledighet, dock längst t.o.m. 2017-08-31. Tillträde 2017-01-01.
Arbetsuppgifter: Familjehemsenheten rekryterar, utreder, stödjer och utbildar familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Att matcha en insats mot ett barns behov är en central roll i familjehemsekreterarens arbete, likaså att rekrytera och utreda intressenter som vill bli familjehem. I din tjänst ingår även att utbilda familjehem, ibland på kvällstid och någon dag på helgen, det senare dock mer sällan. Stöd till familjehemmen sker dagtid och är viktigt i familjehemsenhetens arbete.
Kvalifikationer: Socionomexamen eller likvärdig utbildning. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, samt god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har erfarenhet av familjehemssekreterararbete och/eller utredningsarbete med familjer och barn. Vi vill också att du har goda kunskaper inom gällande lagstiftningar.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort krävs.
Upplysningar lämnas av enhetschef Gisela Trapp, tfn, 033-35 71 38, 0768-88 71 38, mail: gisela.trapp@boras.se eller av metodhandledare Catrin Karlsson, tfn 033-35 77 74, 0768-88 77 74.Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.
Välkommen med din ansökan senast 2016-12-04.