OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndighetsenheten
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en familjehemssekreterare/socialsekreterare till myndighetsenheten. Enheten är organiserad i två grupper där ena gruppen i huvudsak arbetar med att utreda, bedöma och fatta beslut i ärenden gällande barn/ungdomar och vuxna enligt SoL, LVU och LVM, och den andra gruppen i huvudsak arbetar med uppföljning av biståndsbeslut gällande barn och unga.
Vi arbetar enligt BBIC (barns behov i centrum) och med ASI som utredningsinstrument.
Enheten har två familjehemssekreterare som utreder, handleder och utbildar familjehem/kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Med anledning av att nuvarande familjehemssekreterare under hösten delvis kommer att inneha andra arbetsuppgifter så behöver vi stärka upp med ytterligare tjänst. Tjänsten kan komma att innefatta delar av andra förekommande uppgifter inom socialtjänstens myndighetsarbete med barn – och ungdom.
Handledning ingår i arbetet.
Din kompetens
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig examen som arbetsgivaren finner lämplig.
Vi lägger stor vikt vid samarbets-och initiativförmåga, tydlighet och flexibilitet.
Erfarenhet av arbete inom området krävs.
B-körkort är nödvändigt.
Tjänsten tillsätts under förutsättning av erfoderliga beslut tas.